kala-tamin فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي


فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي



فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي
کارگردان: سعید سهیلی
بازيگران:امین حیایی، شهرام حقیقت دوست، اندیشه فولادوند، جمشید هاشم پور، رامتین خداپناهی، نیلوفر خوش خلق، قاسم زارع، اصغر نقی زاده، مهدی صباغی، بهمن دان
.................................................. ....
ديگر عوامل:
فیلمنامه: سعید سهیلی
تهیه کننده: حمید اعتباریان
مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست
تدوین: حسن ایوبی
موسیقی متن: ستار اورکی
طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی
طراح چهره پردازی: رضا رادمنش
صدابردار: محمود سماك باشی



لباس نامتعارف نیکی کریمی در جشنواره ابوظبی + تصاویر

1:

خلاصه داستان: « جهان » بر اثر توطئه یک کارخانه دار بنام « محسن » زندانی شده و پس از دو سال آزاد میشود و بدنبال نامزدش میگردد ، تا انتقام خود را از « محسن » بگیرد .


میزان تحصیلات بازیگران سینما چقدر است !؟
بی اونکه بداند « محسن » بر سر نامزدش چه آورده هست ، تا حدی که دوستانش از او پنهان مینمايند.


سری جدید مجموعهٔ پر بینندهٔ «ستایش»
ولی ....


عکس های بازیگران در نشست خبری سریال میلیاردر
بخشی از فرمودار فیلم: حاج مرتضي فرمود به رضا بگين/ هم تير و تركش، هم ميدون من/ همه شون بيان به آدرس من/ سيدرضا فرمود به روح مسعود/ تو تير و تركش، بي چكمه بي كلت/ هر جا بپيچه با كله ميام/ با صدا تا حجله، چهل تا چلچراغ.


*نظرتون درباره ی مجموعه دختران حوا که هم اکنون از شبکه تهران پخش میشه چیه؟؟

..................................................


من آزاده نامداري هستم! مجري معروف تلوزيون
....

يادداشت:« سنگ كاغذ قیچی » پس از فیلم های « مردی شبیه باران » (1375)، « مردی از جنس بلور » (1377)، « سهراب » (1378)، « شب برهنه » (1380)، « غوغا » (1381) و « تارا و تب توت فرنگی » (1382) جدیدترین ساخته سعید سهیلی در مقام كارگردان هست.


سه شبکه جدید تلویزیونی تا پایان سال 91 افتتاح می شود

..................................................


*دانشگاهی که در آن خبری از 'دوستت دارم' نیست*
....

سال ساخت:1385
سال اکران: 1386 - (19 اردیبهشت)

2:

فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي
فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي
فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي

3:

فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي
فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي
فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي

4:

فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي
فيلم سنگ ، كاغذ ، قيچي

5:

"سنگ، کاغذ، قیچی" یا سنگ، کاغذ،" هیچی"



تهران- حیات
جدیدترین ساخته سعید سهیلی در حالی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، که نتوانست انتظارات منتقدان و مخاطبان را به هیچ عنوان برآورده کند.


"سنگ، کاغذ، قیچی " که قبل از اکرانش در جشنواره فجر ، سروصدای زیادی به پا کرده بود.

پس از نمایش، خیلی ها به این باور رسیدند که همه این تبلیغات، همانند طبلی توخالی بود که در واقع چیز خاصی برای فرمودن نداشت.

سعید سهیلی در" سنگ، کاغذ، قیچی" از بازیگران حرفه ای و نام آشنای سینمای کشور هستفاده کرده، هنرمندانی که هر کدام موجب کشاندن خیلی ها به سینماها می شوند، چهره هایی مانند جمشید هاشمی پور، امین حیایی، شهرام حقیقت دوست، اندیشه فولادوند، نیلوفر خوش ایجاد و قاسم زارع، از طرفی جلوه های ویژه پلیس، هم از نکات مثبت فیلم هست.

اما حیف که همه این عوامل، فدای پرداخت ضعیف کارگردان به سوژه فیلم شده، زیرا خط اصلی داستان از سوژه‌ای ناب و جذاب برخوردار هست اما سعید سهیلی تا حدودی غیرحرفه ای به این سوژه پرداخته که ارزش اصلی داستان را به ورطه نابودی کشانده هست.

سهیلی این فیلم را دو سال قبل ساخته به همین علت هیات انتخاب جشنواره فجر ، نسخه اصلی اون را تماشا کرده بوده اند و شاید دلیل اصلی انتخاب این اثر در سودای سیمرغ همین مساله بوده هست.
اگر بخواهیم به عواملی که موجب ضعیف جلوه دادن این فیلم شده ، بپردازیم ابتدا باید به ترکیب بازیگران اشاره کرد.
از این که این اثر از بازیگرانی حرفه‌ای و محبوب بهره‌ می‌برد شکی نیست اما ترکیب اونها ترکیبی تکراری و سنتی به حساب می‌آید که این مساله از جذابیت‌های نقش‌ها کاسته هست.

به عنوان مثال بازیگرانی چون جمشید هاشمی پور، شهرام حقیقت دوست، قاسم زارع و حتی اندیشه فولادوند همان نقش‌های کلیشه‌ای خود را ارائه کرده‌اند.

که این مساله برای مخاطبان ملال آور هست.

اگر سهیلی در انتخاب بازیگران دقت عمل بیشتری به خرج می داد، شاید بر جذابیت فیلم اضافه کرده می شد.

از طرفی دیالوگ های بازیگران هم بعضی مواقع بی ربط با خط داستان فرموده می شود که این مساله منجر به عدم شناخت کافی بعضی از شخصیت های داستان شده هست.


نکته دیگری که تاثیر نامطلوبی بر کیفیت کار گذاشته ، موسیقی متن محسوب می شود.

به طوری که در کل 103 دقیقه فیلم، شاید تنها دقایقی کوتاه فیلم بدون موسیقی پیش می‌رود، نافرموده نماند سهیلی قصد داشته با این اقدام، دلهره و ترس را به مخاطبان تزریق کند اما این مساله اغلب موجب آزرده خاطر شدن مخاطب می شود و هیچ‌گونه هسترس و اضطرابی را القاء نمی‌کند.

نکته آخری که موجب تضعیف داستان شده، سفارشی کارکردن اون هست ، سهیلی این فیلم را به صورت غیر مستقیم به سفارش ناجا ساخته ، که ابتدا برنامه بود در جشنواره فیلم پلیس به اکران درآید که فیلم به اون فستیوال نرسید و در نهایت در جشنواره فیلم فجر حضور یافت، به جرات می توان فرمود، سهیلی فیلمنامه سنگ، کاغذ، قیچی را فدای بعضی خوسته های شخصی کرده، زیرا با پرداختن بیش از حد و غیر منطقی به جلوه های ویژه پلیس، مسیر داستان را فراموش کرده و تنها به نشان دادن توانایی‌های جدید پلیس کشور اندیشیده هست.
در مجموع می توان فرمود :بهتر هست اسم "سنگ، کاغذ، هیچی" را جایگزین" سنگ کاغذ قیچی" کنیم زیرا کارگردان با این اثر، هیچ چیز خاصی برای فرمودن ندارد.

ای کاش داستان زیبا و بدیع کار، فدای سهل انگاری سعید سهیلی نمی شد.

6:

ممنون از نقدي كه براي اين فيلم اوردي .

ولي شايد بشه فرمود از نكات مثبت اين فيلم ، عامه پسند بودن يا بعبارتي فروش گيشه اي اون بوده

7:

به نظر من این مسخره ترین فیلمی بود کا تا حالا دیدم نه فیلمنامه درستی داشت نه کارگردانی درست اصلاً بی معنی شروع شد بی معنی هم تموم شد .



59 out of 100 based on 44 user ratings 1069 reviews