kala-tamin مزدا 3 تيپ 3 يا زانتیا


مزدا 3 تيپ 3 يا زانتیا



بچه ها سلام امروز بابام گفت ميخوام ماشينرو بفروشم و زانتيا بگيرم من گفتم مزدا بهتره
نظر شما چيه كدوم لطفا با دلايل فني ممنون ميشم



پرايد صفر دوگانه سوز با فرمون هيدروليك ميخوام . كسي نميتونه كمكم كنه

1:

من جفتشونو داشتم.


آیا هوندا آکورد انتخاب مناسبیه؟
زانتیا 100 بار شرف داره به مزدا.


مشاوره خرید سمند lx ef7
هم شتابش بهتره.


در خواست مشاوره برای خرید خودروی کلاسیک...................................... .
هم واقعا محکم تره.


تا 25 تومان چی بخرم؟
هم ایمنیش بیشتره.

تو انگلیسم از این زانتیا های خودمون زیاد دست امت دیدم.


ایا اگه 2 ماه دیگه که سال عوض میشه صبر کنم میتونم ماشین رو یه مدل ارزونتر بخرم؟
البته فرانسوی اصله !!!!!!!

راستی الان زانتیا چنده؟


پراید تا 6500

2:



206 تیپ 5 تمیز مدل 83 قیمت 10.5 چطوره؟

3:

ايمني زانتيا بهتره؟ از اون حرفا بود
تكنولوژي قديمي زانتيا رو با مزدا 3 يكي ميكني؟
طراحي به روز مزدا رو يكي ميكني با طراحي زانتيا؟
جالبه

4:


5:

حقا که طلبکاری!!!!!

این عقیده شخصی بنده بود بعنوان یک کسی که جفتشونو داشتم.

بعدشم یه طوری طرفداری و برخورد کردی که آدم فکر میکنه نکنه خدای نکرده کارخونه مزدا ارث باباته.



ترمزشو بکش یه ذره مودبانه تر.


6:

من زانتیا رو ماشین خوبی میدونم و خیلی هم ماشین خوب وعالی هستش ولی باید دقت کنید که این ماشین ارزش 30 میلیون پول دادن رو نداره همون وقتی که 21 میلیون بود به قیمتش می ارزید و ارزش خرید رو داشت.
مزدا 3 ماشین جدید تر و اسپورت تری هستش و ویژگیش نسبت به زانتیا اینه که از طراحی و امکانات جدیدتری برخورداره.
یه قضیه ای رو جالبه بدونید که من تو جلسه گروه بهمن(کارخانه تولید نماينده مزدا3) شرکت کردم تو اونجا هیئت مدیره شرکت داشتن فراخوان میکردن که مزدا 3 رو با قیمت 12 میلیون میخواستیم در اختیار امت برنامه بدیم ولی به دلیل مخالفت هایی که صورت گرفت برای این ماشین قیمت 27 میلیون تعیین شد در حال حاضر هم که میبینید قیمت ها رفته بالا روی 31 میلیون هستش قیمت این ماشین.
در نهایت من به شما پیشنهاد میکنم اگه یکم دیگه داری بزار روش یه نیسان ماکسیما بردار یه لاستیکش یه هیکل جفتشون ارزش داره هم راحتی و هم ایمنی و هم سرعت البته اگه بتونی بنزینش رو جور کنی.
موفق باشید

7:

مزدا 3 اسپرت تر و جوونانه تره , زانیتیا خانوادگی تره , نرم تره و فضایه بیشتری داره ولی خوب کاملا قدیمی تر از مزدا 3 هست اگر فضا و خانوادگی بودن مهم براتون زانتیا ولی اگر خانواده کم جمعیتی هستین مثلا 3 نفره و یا اینکه جنبه اسپرت بودن ماشین براتون مهمه مزدا 3 البته مزدا 3 اتوماتیکم هست که اینم خودش یه مزیت بزرگه نسبت به زانتیا.


8:

شما جوري از زانتيا ميگي انگار كسي اينجا زانتيا نرونده يا يه چيزه جديده واسه امت
حالا فكر كن ارث بابامه دلم ميخواد طرفداريشو بكنم
در ضمن فكر نميكنم به شما توهيني كرده باشم پس ترمز رو خودتون هستفاده كنيد بهتره واسه ايمني زانتيا هم خوبه

9:


10:

سلام.

مزدا3 تیپ 3 داشتید یا مزدا 323؟؟

========================================
بچه ها سلام امروز بابام فرمود ميخوام ماشينرو بفروشم و زانتيا بگيرم من فرمودم مزدا بهتره
نظر شما چيه كدوم لطفا با دلايل فني ممنون ميشم

دوست عزیز به نظر من مزدا 3 بگیر.

خیلی مزیت داره نسبت به زانتیا.

زانتیا اونقدر هم ماشین ایمنی نیست.

اینو توی تست تصادفش میشه فهمید.




البته فکر کنم الان 3-4 تومن از زانتیا بالاتر باشه.

ولی هم امکاناتش بیشتره هم توانایی های حرکتیش.

مگان 2000 فول هم خوبه.
=======================================
اگه سوال دیگه هم بود در خدمتم.


11:


12:

این که واقعا عالیه

قیمتش چنده؟

13:

آره همینجا مزدا 3 داشتم .

10.000 پوند خریدم آخرشم مجبور شدم 8.500 پوند بفروشمش.

حیف پول.

ولی الان یه BMW دارم واقعا خداست.


14:

اون خیلی گرونه بین 38-40 تومنه نمی ارزه چون یکمی روش پول بزاری میتونی سوناتا بگیری .

تو این رنج البته میتونی گرند ویتارا هم بگیری ثبت نامیش تحویل 4-5 ماهه حدود 30 تومن اتوماتیکش در میاد ماشین خوبیم هست شاسی بلنده نکته جالبش اینه که کارت سوختم میگیره چون موتورش 2000 هست .


15:

سلام بچه ها
به نظر من زانتيا از نظر امنيت ؛ شتاب ؛ ترمز؛ راحتي ؛ سرعت در عالي هست اما ظاهرش يه خورده قديمي شده و به درد جوونا نمي خوره ولي مطمئنا يه ادم مسن هم نمياد سوار مزدا بشه چون يه خورده بيش از اندازه اسپرته .
زانتيا تنظيم ارتفاع داره اما مزدا نداره ؛مزدا دنده اتوماته زانتيا نيستو....؛اما مقايسه به صورت دقيق تر :
شتاب هر دو 9 ثانيه
تعداد سوپاپ هر دو 16
حجم مخزن سوخت زانتيا 65و مزدا 55
حجم موتورها تقريبا برابر
اكثر سرعت هر دو هم تقريبا 205 كيلو متر بر ساعت
قدرت ها هم در دور موتور برابر تقريبا مساايشان هست

اما امكانات اضافه زانتيا :1- قابليت تنظيم ارتفاع 2- تنظيم اتوماتيك ارتفاع بر پايه وزن سر نشينان 3- قطع كننده سوخت در هنگام تصادف 4- برف پاك كن داراي حسگر (بسته به ميزان بارش كند و سريع مي شود ) 5-تعادل بيشتر در پيچ ها نسبت به مزدا

امكانات اضافه مزدا : 1- دنده اتوماتيك 2- داراي 4 اير بگ بيشتر از زانتيا 3- سقف شبشه اي باز شو 4- گرم كن صندلي جلو 5- چراغ هاي جلو با قابليت خاموش و روشن شدن خودكار 6-

امكانات ديگه مثل گرم كن شيشه هاي جلو ....

هم در هر دو مشترك بود و از ذكر انها خود داري كردم
در ضمن ما خودمون زانتيا داشتيم !

16:


17:

زانتیا که از لحاظ ایمنی در حد افتضاح هست میتونی تو سایت Euro Ncap ببینید ! ماشین دهه 90 رو با تولید سال 2003 2004 مقایسه نکنید ! معاومه که مزدا بهتر هست ....

ماشین ژاپنی اصطحلاک کمتری هم از یک ماشین فرانسوی داره مخصوصا اینکه زانتیا تقریبا همش وطنی شده !

18:

مزدا 3 صد در صد گزینه بهتریه

به نظر من تنها برتریه زانیا سیستم تعلیق شه و توی سایر موارد مزدا 3 کاملا سرتره

19:


20:

دوست عزیز

زانتیا ایمنی داره ؟؟؟؟ 5/1 ستاره از 5 ستاره رو از موسسه تست تصادف کسب کرده
اینم تصویری از تست تصادف زانتیا !!



منظور شما از محکمی چیه ؟؟؟؟؟؟؟

شتاب 0 تا 100 زانتیا 2000 7/9 ثانیه و مزدا 3 هم 9 ثانیه هست که با برنامه دادن گیربکس اتومات مزدا روی حالت دستی زانتیا در جیب بقلش برنامه میگیره !

هندیلینگ زانتیا و مزدا 3 جفتشون فوق العادس و هیچ برتری نسبت به هم ندارن !

سیستم تعلیق و فنربندی زانتیا که انحصار سیتروئن یه سر و گردن از مزدا 3 بالاتره و مزدا 3 تعلیق خشک و اسپرتی داره !

مصرف مزدا 3 کمتره یه مقدار و لذت رانندگی جفتشون معرکه س !

از نظر نمای ظاهری و داخلی مزدا 3 یه سر و گردن از زانتیا بالاتره چون زانتیا واقعا خسته نمايندس خصوصا داخلش

هستهلاک و هزینه نگهداری مزدا 3 بسیار کمتر از زانتیاس .

کیفیت ساخت و مونتاژ و عایق بندی مزدا 3 خیلی بهتره و مزدا همیشه تو رده بندی کیفی خودروهای ساخت داخل جزو سه تای اول بوده در صورتی که زانتیا افت کیفی محسوسی داشته !

آپشن های مزدا بالاتر از زانتیاس که جیفر عزیز فرمودن !

در مجموع مزدا 3 یک خودروی کامل و تمام عیاره و از رانندگی باهاش خسته نخواهید شد و با اینکه فضای داخلش از زانتیا کمتره ولی بسیار طراحی خوبی داره اتاقش و ارگونومی عالی داره !

کلا من نظرم روی مزدا 3 هست

21:


22:

37 میلیون و یکی از ایرادهای ناجور این خودرو شتاب کمشه نسبت به قدرت و حجم موتور !

23:

دوست عزيز شک نکن مزدا 3 بهترين گزينه هست
مزدا 3 جديدتر و به هر حال مناسب تر از زانتيا هست
يادش بخير وقتي که تلوزيون براي اولين بار فيلم ناوارو رو ميزاشت آقاي ناوارو زانتيا سوار ميشد!
مزدا 3 =تکنولوژي روز

24:


25:

بچه ها ازهمه ممنون دمورد ايمني عكس زانتيا رو قبلا ديده بودم ازلحاظ امكانات كه به نظر خودم مزدا بهتره از لحاظ سن بابامم كه حرف من درست هست يعني كه هرچي من فرمودم از لحاظ جاهم كه واقا كم با خانواده ميزيم بيرون
پس ميشه عكس از مزدا و امكاناتش برام بزارين وقيمتش
راستي كارت سوخت داره يا نه يه چيز ديگه در مورد مزدا كه ميگم هرچي ميگم همونه چون بابام پاش نارحته ديگه حوصوله كلاچ گرفتن نداره
بچهها قضيه اين قفل دوبلي كه ميگن چيه من كه نفهميدم

26:

دوستمون درست میگه مگان 2000 بهتر از جفتشونه بصرفه تر هم هست

27:

نمای داخل مزدا 3


28:

معرفی :
مزدا 3 خودرویی هست که تا کنون 3 بار در لیست 10 خودروی برتر اروپا برنامه گرفته و توانسته توجه عموم را هم از نظر قیمت و هم از کیفیت جلب کند همچنین سلاح قدرتمندی برای مزدا برای روبرویی با فولکس واگن ، تویوتا و جنرال موتورز به شمار می رود ..

خودرویی خانوادگی ، قدرتمند و در عین حال بسیار زیبا و خوش قیمت در بین رقیبان .

استایل و پلت فرم بدنه ی مزدا بر پايه خودروی مفهومی MX-Sportif بنا شده ، این خودرو به صورت جدی در سال 2004 بین امت مطرح شد و هم اکنون در سه مدل سدان ، صندوق دار و هاچ بک تولید می شود .
مزدا 2007 مدلی دوباره طراحی شده می باشد ، طراحی جلوپنجره مشبک ، بدنه ی مستحکم تر ، طراحی جدید سپر جلو ، مه شکن های مربعی شکل و همچنین LED های ترکیبی رنگ در قسمت عقب خودرو از جمله تحولات مدل 2007 مزدا 3 نسبت به مدل های قبلی می باشد .

تودوزی داخلی این خودرو به رنگ طوسی تغییر یافته و کنسول راه راه از مدل های جدید طراحی داخلی مزدا 3 می باشد ، از نظر سیستم صوتی ، مزدا 3 با افزایش نیرو و هستفاده از نیروی کمکی از یک نیروی 12 ولت ورودی بهره می برد .

از مزدا 3 در بهمن خودرو با نام زوم زوم نیز یاد می شود که در اروپا این اصطلاح را به خدمات پس از فروش تویوتا نسبت می دهند که نشانگر مشتری سالاری می باشد .

مشخصات فنی :
مزدا 3 از موتور LFX که یکی از موفق ترین موتور های آزمایش شده تولید مزدا می باشد بهره می برد ، این موتور 4 سیلندر هست و حجمی معادل 1999 سی سی دارد (2.0 لیتر) ، حداکثر قدرت مزدا 3 ، 148 اسب بخار می باشد که در نوع خودش بی نظیره و در خودرو های کلاس 2000 سی سی یک پدیده به شمار می آد .
حداکثر گشتاور این خودرو 187 نیوتون ، معادل 4000rpm می باشد ، مزدا 3 همونطور که از همه ی خودرو ها انتظار می ره سیستم سوخت رسانی انژکتوری داره و بنزین هستاندارد برای مصرف در این خودرو بنزین بدون سرب با عدد اکتان 95 هست ، همچنین این خودرو دارای باکی با ظرفیت 55 لیتر بنزین می باشد .
مزدا 3 از سیستم انتقال قدرت 4 سرعته اتوماتیک با کنترل الکترونیکی بهره می برد و نکته ی ویژه ای که در مورد سیستم انتقال قدرت این خودرو می شه متذکر شد انتخاب تعویض دنده دستی یا اتوماتیک توسط راننده هست .
از نظر سیستم ترمز خودروی قدرتمندی به نظر نمی رسه چرا که تنها سیستم چشم گیر ترمز این خودرو ABS (ترمز ضد قفل) می باشد ، همچنین ترمز جلو ی مزدا 3 دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی می باشد .

ضریب اطمینان و امنیت :
مزدا 3 از جمله خودرو های مطمئن و امن به شمار نمی رود و نتایج شرکت در تست های امنیت گواه بر این مدعاست ، این خودرو در تست ضربه به کناره ها و جلو ی خودرو با ماکزیمم سرعت (تست تصادف )
Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) و همچنین در تست بین المللی
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) نمره ی قابل توجهی کسب ننموده پس از نظر امنیت خودرو زیاد مطمئنی به نظر نمی رسه ، البته با توجه به شتاب و سرعت بالای خودرو
امکانات رفاهی :
مزدا 3 نام خودروی خانوادگی را به یدک می کشد و به مقتضای این امر از امکانات رفاهی خاص یک خودروی خانوادگی و یا حتی بیش تر بهره می برد که ضامن رفاه و آسایش بیش تر دارندگان خودرو می باشد .
مشخصات عمومی و امکانات مزدا 3 :
1- فرمان الکترو-هیدرولیک* 2- 6 کیسه هوا (جلو ، جانب ، پرده ای)* 3- سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک *4- شیشه بالابر برقی 4 درب* 5- نشانگر دمای داخل و بیرون * 6- مه شکن جلو عقب * 7- ساعت دیجیتال * 8- تنظیم ارتفاع صندلی راننده * 9- آینه جانبی برقی با گرم کن * 10- کیلومتر شمار اسپورت (سفیدرنگ) * 11- قفل مرکزی و ریموت * 12- فرمان قابل تنظیم 4 جهت * 13سوییچ با قابلیت جمع شوندگی * 14- کنترل سیستم پخش بر روی فرمان * 15- سیستم قفل دوبله * 16- چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع

مشخصات تیپ های مزدا 3 :
مزدا 3 سدان در ایران متشکل از 3 تیپ می باشد که مشخصات این سه تیپ از نظر فنی با یکدیگر یکسان می باشد ولی از نظر برخی امکانات رفاهی با هم متفاوتند :

تیپ 1 : دسته دنده ی PVC ، فرمان پلی اورتان و رادیو پخش کاست و سی دی
تیپ2 : دسته دنده چرمی ، فرمان با روکش چرمی ، رادیو پخش سی دی به همراه CD CHANGER دارای گرم صندلی و سقف شیشه ای سانروف
تیپ3 : دسته دنده چرمی ، فرمان با روکش چرمی ، رادیو پخش سی دی به همراه CD CHANGER دارای گرم صندلی و سقف شیشه ای سانروف ، برف اک کن اتوماتیک با حسگر باران ، سپر و جلو پنجره اسپورت ، چراغ جلو با قابلیت روشن ، خاموش اتوماتیک ، صندلی با روکش چرمی





29:


30:


31:


32:

مسئله مهمی باید بهش اهمیت داد اینه که زانتیا کارت سوخت هم میگیره که خوب این خیلی مهمه و مزدا 3 گرونتر از زانتیا هم هست .
البته اینم هست مزدا فضایه سرنشین و بار خیلی کمتری نسبت به زانتیا داره که از نظر یه ماشین خانوادگی کاملا مهمه .


با این وجود من اگر خودم بخوام یه ماشین بخرم 100% مزدا 3 رو به زانتیا قدیمی ترجیح میدم ولی برای بابام یا خانواده مسئله فرق میکنه .


33:


34:

پسر گل مزدا 3 هم کارت سوخت میگیره

35:


36:

راستش به اسم بابام تموم ميشه و تا بهمن كه گواهي نامه بگيرم زير پاشه در اصل مال خودمه
از سرشار هم واقعا ممنون

37:

از مهرماه هم سهمیه ی زانتیا و هم مزدا 3 قطع میشه , (اونقدر به هرکی فرمودم , فرمود نه بابا که حالا خودمم به شک افتادم راجع به این خبر )اما فکر کنم این لینک همین موضوع رو تاکید می کنه
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

38:


39:

میگیره ؟ من فکر کردم جزو ماشین های وارداتی به حساب میاد .


40:

نه بابا ......


41:

پسر جان مال گروه بهمن خودرو هست

42:

بی شک مزاد 3 .
خودت هم که میگی ماشین زیر پا خودم میفته پس به کمتر از مزاد3 راضی نشو
یعنی مزاد 3 هم سهمیه نداره؟
کارشون اصلا حساب کتاب نداره!

43:


44:

مطمئن باشید از چند ماه دیگه کلا همه ی سهمیه ها برداشته میشه و باید مبلغ بنزین آزاد رو مرحمت کنیم
حالام فعلا از خودروهای وارداتی شروع کردن یواش یواش همه رو ور میدارن ظرف همین چند ماه آینده

قول میدم

45:

سرشار جان پس براي چي حالا شده 100 ليتر ماه ديگه ميگن اينم زادده كمترش مكنن تابشه ماهي 1 ليتر :دي:
راستي شما ميدوننين اين قفل دوبل چيه واينكه اين ايموزاينر نميدونم چي چيه كه رو پرايد هست واز رايشان اين خودرو برداشتند

46:

فقل دوبل یعنی اگر دکمه قفل دزدگیر ( ریموت ) با فاصله کمتر از 2 ثانیه فشار بدید سیستم قفل دوبل فعال میشود که در این حالت درها حتی از داخل هم باز نخواهند شد ( مثلا در صورت شکسته شدن شیشه ) یعنی درها و قفلها به هیچوجه از داخل باز نمیشن حتی با زور دست !!!!

ایموبیلایزز : معادل فارسیش سیستم ضد سرقته یعنی روی سوییچ خودروهای ایموبیلایزر دار یک کدی وجود داره که وقتیکه سوییچ رو درون اسلات هستارت برنامه دارید و میخواید هستارت بزنید در صورتی موتور خودروی شما روشن میشه که کد سوییچ با کد اسلات هستارت همخونی داشته باشه .

و در غیر این صورت موتور روشن نمیشه .

( یعنی خودرو کاملا ضد سرقته میشه ) موتور هم بدلیل این روشن نمیشه که سنسور ECU در صورت همخوانی نداشتن کدها اتوماتیک سیستم سوخت رسانی رو قطع میکنه و خب طبیعیه که موتور هم روشن نمیشه .

کلا یعنی : یک قطعه ی الکترونیکی که به صورت یک قفل نرم افزاری عمل می کند و باعث می شود که خودرو تنها با سوئیچ مخصوص خودش روشن می شود

که متاسفانه این سیستم کلیدی و مهم از روی مزدا 3 برداشته شده و مزدا 3 به قفل دوبل و ریموت کنترل مجهز هست و فاقد ایموبیلایزره .

اگه سوال دیگه ای بود در خدمتم ...


47:


48:

سرشار جان منون ميگم يعني قطعه الكترونيكي داخل سوئچ هست؟ والي سوئچ پرايد !!!! بعد ميگم ميشه سفارشي گذاشت رو ماشين

49:

بله یه قطعه داخل سوییچ و اسلات هستارت هست که اینها با هم همخونی میکنن .
نصبش که امکان پذیره شما برو نمایندگی خود خودرو و بگو برات نصب کنن که البته باید کاملا مجرب و وارد باشن وگرنه ECU ماشین صدمه میبینه و خودرو به مشکل جدی میافته !
واقعا بهمن خودرو نامردی کرده 34 تومن پول بیزبون از ملت میگیره ایموبیلایزر نداره !!!!

50:


51:

ميشه يه چند تا عكس از داخل و بيرون مزدا 3 تيپ 3 بزارين ميخوام نشون بابام بدم كه به دلش بشينه اگه ميشه با كيفيت باشه
ممنون ميشم

52:

بهتری به یه نمایندگی بهمن بری یا نمایشگاه از نزدیک ببینی و پشتش بشینی از عکس خیلی بهتره عکس خیلی نمیتونه حس رو خوب انتقال کنه تا اینکه از نزدیک ببنی .

با این حال تو Google Image سرچ بزنی ریخته عکساش .


53:


54:

اين كه ديگه نظر سنجي نميخواد.

همه ميدونن مزدا3 بهتره.
زانتيا كه ديگه قديمي شده.


55:


56:

مزدا 3 اندازه ی بنز از زانتیا بهتره
منظورم اینه که خیلی بهتره

57:


58:

بچه ها ميگم اين گيربكسش كه دكمه اسپرت يا معمولي نداره پس چه جوري ميفهمه كه كي دور موتور بالا ميخوايم و كي پاين يا هميشه رايشانه محدوده خاصي دنده عوض ميكنه اگه ميشه كامل جواب بدين

59:

دوست عزیز سوال شما زیاد واضح نیس گیربکس مزدا 3 مجهز به سیستم Manual & Automatic Gear هست
و تیپ ترونیکه

و وقتی شما روی حالت D میزاری خوب طبعا ماشین تو سربالایی به احتمال زیاد کم میاره و شما از ویژگی دستی گیربکس هستفاده میکنی و از حالت D به 1 یا 2 تغییر میدی در این صورت ماشین پر نفس میشه و دور موتور میاد بالا

60:

از نظر ظاهری به نظر من مزدا 3 .

آخه تو نمایشگاه دیدمش خیلی خوشگلیه ( البته من کلا سری مزدا رو خیلی دوست دارم - و البته من از اطلاعات فنیشون هیچ خبری ندارم ...

)

61:

سرشار جان من منظورم اينه كه ميخاي تو يه يه خيابون خلوت از حداكثر توان موتورت هستفاده كني چه طور ميفهمه مثلا وقتي با دنده معمولي ميخواي اين كار رو كني دور موتور رو ميياري رايشان 5000 بعد ميري دو يا سه ميخوام بدونم اين چه جوري ميفهمه مثلا تو ترا فيك دور كم براي دنده عوض كردن خوبه

62:

خب شما از خاصیت تیپ ترونیک بودن خودروت هستفاده میکنی و میزاری روی حالت دستی و 1 و گاز میدی تا جایی که دلت میخواد و بعد خودت میزاری روی 2 و بعد دوباره گاز میبندی !!! و به همین سادگی به همین خوشمزگی !!!

63:


64:

گیربکس این ماشین ها خیلی هوشمنده و به میزان فشار شما بر پدال گاز حساسه مثلا اگر پاتون رو تا اخر رویه گاز نگه دارید ماشین متوجه میشه شما خواهان رانندگی اسپرتی هستین و در دور موتورهای بالا دنده رو تغییر میده ولی اگر پدال گاز رو با آرامش بیشتری فشار بدید در دور موتور پایینتر تغییر میکنه یعنی همچی بسته به عملکرد شما هست گیربکس های اتوماتیک جدید (البته جدید نه اونقدر) اینطوری هستن 206 تیپ 6 هم همینطوریه البته اون حالت اسپرت و لغزنده هم داره که در حالت اسپرت در دور موتور بالاتر دنده عوض میشه و در حالت لغزنده ماشین از دنده 2 شروع به حرکت میکنه و وقت ترمز معکوس میده .

البته حالت تیپترونیک هم هستش ولی فقط از این جهت که شاید شما خواهان شتاب گیری سریعتر یا تعویض دنده سریعتر باشین یا دوست دارید به صورت نیمه دستی دنده رو عوض کنید ولی اصلا ماشین در حالت اتوماتیک هم از نظر قدرت هیچور کم نمیاره .


65:


66:

همین که ایشون فرمود درسته.
در ضمن در حالت دستی هم به طور کامل دستی نیست , دور موتور خیلی بالا بره خودش به بعدی منتقل میشه (این چیزیه که شنیدم)

67:

کاملا تایید میشه گیربکس های اتوماتیک جدید بسیار هوشمند و پیشرفتس
ولی بهرحال در برخی از نقاط خودرو کم میاره که بهمین دلیل حالت دستی هم به گیربکس اضافه شده

68:


69:

در حال حاضر مزدا 3 رو اکثرا جونا و زانتیا رو بیشتر افراد سن بالا سوار میشن

با توجه به تکنولوژی ژاپن خرید مزدا 3 خیلی بهتره
البته من چراغ عقب مزدا رو اصلا نمیپسندم
رخ جلوش خیلی زیباست

اینم رخ جدید زانتیا

70:


71:

دست همگي درد نكنه اطلاعات كاملي دادين ممنون مجيد فنا جان راستش از اين رانتاي جديد خوشم نمياد

72:

ببخشید دارم میارمش بالا

اینو هم بگم که در گیربکس ترونیک بین چرخیدن چرخها و دور موتور رابطه هست.

برای مثال شما داری از یه سر بالایی میری بالا.

اگه کم گاز بدی خوب نمیره، اگه زیاد گاز بدیم این نیست که حتما دنده عوض میشه، چون اینا با هم رابطه دارن.


73:

دوست عزیز سوال شما زیاد واضح نیس گیربکس مزدا 3 مجهز به سیستم Manual & Automatic Gear هست
و تیپ ترونیکه

و وقتی شما روی حالت D میزاری خوب طبعا ماشین تو سربالایی به احتمال زیاد کم میاره و شما از ویژگی دستی گیربکس هستفاده میکنی و از حالت D به 1 یا 2 تغییر میدی در این صورت ماشین پر نفس میشه و دور موتور میاد بالا

74:

از نظر ظاهری به نظر من مزدا 3 .

آخه تو نمایشگاه دیدمش خیلی خوشگلیه ( البته من کلا سری مزدا رو خیلی دوست دارم - و البته من از اطلاعات فنیشون هیچ خبری ندارم ...

)

75:

سرشار جان من منظورم اينه كه ميخاي تو يه يه خيابون خلوت از حداكثر توان موتورت هستفاده كني چه طور ميفهمه مثلا وقتي با دنده معمولي ميخواي اين كار رو كني دور موتور رو ميياري رايشان 5000 بعد ميري دو يا سه ميخوام بدونم اين چه جوري ميفهمه مثلا تو ترا فيك دور كم براي دنده عوض كردن خوبه

76:

خب شما از خاصیت تیپ ترونیک بودن خودروت هستفاده میکنی و میزاری روی حالت دستی و 1 و گاز میدی تا جایی که دلت میخواد و بعد خودت میزاری روی 2 و بعد دوباره گاز میبندی !!! و به همین سادگی به همین خوشمزگی !!!

77:


78:

گیربکس این ماشین ها خیلی هوشمنده و به میزان فشار شما بر پدال گاز حساسه مثلا اگر پاتون رو تا اخر رویه گاز نگه دارید ماشین متوجه میشه شما خواهان رانندگی اسپرتی هستین و در دور موتورهای بالا دنده رو تغییر میده ولی اگر پدال گاز رو با آرامش بیشتری فشار بدید در دور موتور پایینتر تغییر میکنه یعنی همچی بسته به عملکرد شما هست گیربکس های اتوماتیک جدید (البته جدید نه اونقدر) اینطوری هستن 206 تیپ 6 هم همینطوریه البته اون حالت اسپرت و لغزنده هم داره که در حالت اسپرت در دور موتور بالاتر دنده عوض میشه و در حالت لغزنده ماشین از دنده 2 شروع به حرکت میکنه و وقت ترمز معکوس میده .

البته حالت تیپترونیک هم هستش ولی فقط از این جهت که شاید شما خواهان شتاب گیری سریعتر یا تعویض دنده سریعتر باشین یا دوست دارید به صورت نیمه دستی دنده رو عوض کنید ولی اصلا ماشین در حالت اتوماتیک هم از نظر قدرت هیچور کم نمیاره .


79:


80:

همین که ایشون فرمود درسته.
در ضمن در حالت دستی هم به طور کامل دستی نیست , دور موتور خیلی بالا بره خودش به بعدی منتقل میشه (این چیزیه که شنیدم)

81:

کاملا تایید میشه گیربکس های اتوماتیک جدید بسیار هوشمند و پیشرفتس
ولی بهرحال در برخی از نقاط خودرو کم میاره که بهمین دلیل حالت دستی هم به گیربکس اضافه شده

82:


83:

در حال حاضر مزدا 3 رو اکثرا جونا و زانتیا رو بیشتر افراد سن بالا سوار میشن

با توجه به تکنولوژی ژاپن خرید مزدا 3 خیلی بهتره
البته من چراغ عقب مزدا رو اصلا نمیپسندم
رخ جلوش خیلی زیباست

اینم رخ جدید زانتیا

84:


85:

دست همگي درد نكنه اطلاعات كاملي دادين ممنون مجيد فنا جان راستش از اين رانتاي جديد خوشم نمياد

86:

ببخشید دارم میارمش بالا

اینو هم بگم که در گیربکس ترونیک بین چرخیدن چرخها و دور موتور رابطه هست.

برای مثال شما داری از یه سر بالایی میری بالا.

اگه کم گاز بدی خوب نمیره، اگه زیاد گاز بدیم این نیست که حتما دنده عوض میشه، چون اینا با هم رابطه دارن.


87:

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان اگه میشه در تاپیکی که در بالا ادرس دادم یه سری بزنید و نظراته خود را بگویید.
ممنون

88:

مزدا 3 هم تیپ زیبا واسپرت تری دارد واز لحاظ امکانات زانتیا رو میخوره و مزدا 3 148 اسب بخار داره اما زانتیا 132 اسب داره 3به نظر من در شتاب گیری بهتر هست چون عمویم که نمایندگی مزدا رو داره میگه خیلی تیز گازه

89:

مزدا 3 تیپ خارجی تر واسپرت تری داره از لحاظ امکانات هم که زانتیا رو میخوره مثلا مزدا 3 6 عدد کیسه هوا داره که زانتیا بیش تر از دو تا نداره وهمینطور قدرت اسب بخار مزدا 3 148 هست اما زانتیا 132 اسب بخار داره عموم که نمایندگی مزدا رو داره میگه یه مدت زانتیا داشتم اصلا به درد نمیخورد و مزدا3 ازلحاظ شتاب هم بهتر بود پس من که کلا مزدا رو بهتر میدونم

90:

از نظر امکانات و ایمنی مطمئنا مزدا 3 سر تر از زانتیا هست
از نظر قدرت هم همینطور
اما فکر کنم شتاب زانتیا از مزدا 3 بیشتر باشه
البته اینطور که من شنیدم

91:

صد در صد مزدا 3

92:

البته یکی از معایب مزدا 3 هم به نقل از دوست عزیزم جلیل ( 2299 ) (که جدیدا هم کم پیدا شده) اینه که فرمان مزدا 3 بعضی وقتا قفل میکنه.


93:


94:

یه سوال ...

این ماشین مصطلح هست که بهش بگن مزدا سه یا مزدا تری؟؟؟

95:

هر جوری که راحتید صداش کنید.

جدی میگم.

چون واقعا فرقفی نداره.

یه عده میگن مزدا سه، یه عده هم میگن مزدا تری.

ولی در رسم و زبان اینجوری جا افتاده که ماشینهای خارجی رو که عدد در اسمشون هست رو باید اعدا رو فارسی بگیم.

مثلا تا حالا شنیدید کسی بگه مزدا تری هاندرد تونتی تری ؟؟؟؟ من که نشنیدم و همگی میگیم مزدا 323 .

میتونیم بر این پايه مزدا تری رو هم "مزدا سه" بخونیم.

ضمن اینکه حتی در تلویزیون و تبلیغات فارسی هم برای وقتهایی که این خودرو جایزه برنامه میگیره میگن " مزدا 3"

من به شخصه میگم مزدا سه

96:


97:

البته منم شنيدم اون قفل كردنه هم تو سرعتهاي خيلي كم اتفاق ميفته من از بچهاي تي تي شنيدم كه چون هيدروليك اين ماشين برقيه سر پيچا نبايد بيشتر از 5 ثانيه !!!!!!!!!!! فرمونو يه طرف نگه داشت چون موتور برقي اون در حال زور زدن هست در حالي كه فرمون به آخرش رسيده و همين باعث خرابي ميشه

98:

جلیل جان، به نظر من اگه مشکلی باشه از برقی بودن هیدرولیک نیست و از چگونگی به کار گرفتن اونه.

آخه خیلی از خودرو های روز الان هیدرولیکشون برقیه ولی قفل هم نمیکنن.

ضمن اینکه فکر کنم هیدرولیک برقی با تکان دادن فرمان کار میکنه نه با به چپ و راست نگه داشن فرمون.

در واقع، اگه فرمون ثابت بمونه هیدرولیک هم کار نمیکنه.

پس اگه اینجوریه شما وقتی بخوای ماشین در جا کار کنه باید حتما فرمون رو کاملا صاف کنیم، وگرنه هیدرولیک همش زور میزنه تا بیشتر بچرخونه.



یه مثال: شیشه بالا بر های برقی رو در نظر بگیرید.

در بیشتر جدید ها (از قدیمی ها خبر ندارم) وقتی شیشه به آخر میرسه دیگه بالابر هم کار نمیکنه.

حالا اگه ما دکمه رو هنوز هم فشار بدیم باز هم فشاری به شیشه نمیاره که بالاتر بره.

در فرمون هم وقتی فرمون ثابت میشه دیگه هیدرولیک زور نمیزنه که بیشتر بچرخونه.


99:


100:

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان اگه میشه در تاپیکی که در بالا ادرس دادم یه سری بزنید و نظراته خود را بگویید.
ممنون

101:

مزدا 3 هم تیپ زیبا واسپرت تری دارد واز لحاظ امکانات زانتیا رو میخوره و مزدا 3 148 اسب بخار داره اما زانتیا 132 اسب داره 3به نظر من در شتاب گیری بهتر هست چون عمویم که نمایندگی مزدا رو داره میگه خیلی تیز گازه

102:

مزدا 3 تیپ خارجی تر واسپرت تری داره از لحاظ امکانات هم که زانتیا رو میخوره مثلا مزدا 3 6 عدد کیسه هوا داره که زانتیا بیش تر از دو تا نداره وهمینطور قدرت اسب بخار مزدا 3 148 هست اما زانتیا 132 اسب بخار داره عموم که نمایندگی مزدا رو داره میگه یه مدت زانتیا داشتم اصلا به درد نمیخورد و مزدا3 ازلحاظ شتاب هم بهتر بود پس من که کلا مزدا رو بهتر میدونم

103:

از نظر امکانات و ایمنی مطمئنا مزدا 3 سر تر از زانتیا هست
از نظر قدرت هم همینطور
اما فکر کنم شتاب زانتیا از مزدا 3 بیشتر باشه
البته اینطور که من شنیدم

104:

صد در صد مزدا 3

105:

البته یکی از معایب مزدا 3 هم به نقل از دوست عزیزم جلیل ( 2299 ) (که جدیدا هم کم پیدا شده) اینه که فرمان مزدا 3 بعضی وقتا قفل میکنه.


106:


107:

یه سوال ...

این ماشین مصطلح هست که بهش بگن مزدا سه یا مزدا تری؟؟؟

108:

هر جوری که راحتید صداش کنید.

جدی میگم.

چون واقعا فرقفی نداره.

یه عده میگن مزدا سه، یه عده هم میگن مزدا تری.

ولی در رسم و زبان اینجوری جا افتاده که ماشینهای خارجی رو که عدد در اسمشون هست رو باید اعدا رو فارسی بگیم.

مثلا تا حالا شنیدید کسی بگه مزدا تری هاندرد تونتی تری ؟؟؟؟ من که نشنیدم و همگی میگیم مزدا 323 .

میتونیم بر این پايه مزدا تری رو هم "مزدا سه" بخونیم.

ضمن اینکه حتی در تلویزیون و تبلیغات فارسی هم برای وقتهایی که این خودرو جایزه برنامه میگیره میگن " مزدا 3"

من به شخصه میگم مزدا سه

109:


110:

البته منم شنيدم اون قفل كردنه هم تو سرعتهاي خيلي كم اتفاق ميفته من از بچهاي تي تي شنيدم كه چون هيدروليك اين ماشين برقيه سر پيچا نبايد بيشتر از 5 ثانيه !!!!!!!!!!! فرمونو يه طرف نگه داشت چون موتور برقي اون در حال زور زدن هست در حالي كه فرمون به آخرش رسيده و همين باعث خرابي ميشه

111:

جلیل جان، به نظر من اگه مشکلی باشه از برقی بودن هیدرولیک نیست و از چگونگی به کار گرفتن اونه.

آخه خیلی از خودرو های روز الان هیدرولیکشون برقیه ولی قفل هم نمیکنن.

ضمن اینکه فکر کنم هیدرولیک برقی با تکان دادن فرمان کار میکنه نه با به چپ و راست نگه داشن فرمون.

در واقع، اگه فرمون ثابت بمونه هیدرولیک هم کار نمیکنه.

پس اگه اینجوریه شما وقتی بخوای ماشین در جا کار کنه باید حتما فرمون رو کاملا صاف کنیم، وگرنه هیدرولیک همش زور میزنه تا بیشتر بچرخونه.



یه مثال: شیشه بالا بر های برقی رو در نظر بگیرید.

در بیشتر جدید ها (از قدیمی ها خبر ندارم) وقتی شیشه به آخر میرسه دیگه بالابر هم کار نمیکنه.

حالا اگه ما دکمه رو هنوز هم فشار بدیم باز هم فشاری به شیشه نمیاره که بالاتر بره.

در فرمون هم وقتی فرمون ثابت میشه دیگه هیدرولیک زور نمیزنه که بیشتر بچرخونه.


112:


113:

نوشته دوست عزيز Masoud 206-16v

114:


115:

خیلی جالبه!!!
مگه میشه فکر همچین جایی رو نکرده باشن و فقط با چراغ اخطار بدن؟!!!
فکر نکنم به این راحتیا دچار مشکل بشن
ولی همش یه طرف این طرحه آمپرش یه طرف

116:


117:

خوب جلیل جان طوری که من دستگیرم شد فکر کنم این مشکل مربوط به وقتی هست که فرمون 5 ثانیه تا اخر پیچیده باشه، نه سر هر پیچی.

در این حالت اون مثال آخریه نقض میشه.

البته اگه اینطوره که با تا آخر پیچوندن و 5 ثایه نگه داشتن این مشکل به وجود میاد، این نمیتونه یه مشکل پايه ی باشه.

چون در کمتر مواقعی پیش میاد که 5 ثانیه فرمون رو تا آخر پیچونده باشیم.


118:


119:

فرشاد ما معمولا سر هر بريدگي بيشتر از حتي 30ثانيه فرمونو بكل ميپيچونيم كه راه بهمون بدن يا خدمون راه خدمونو باز كنيم كه اونم مشكلي نيست اخه يكيب ديگه از همين بچهاي عزيز نوشته بودن سر همين موضوع قفل كردن فرمون تو يه شتابگيري ناگهاني رفتن تو جوب البته خانوم همسايه اون دوست عزيز

120:

خوب هر وقت به 4 ثانیه رسید یه شلاقی مخالف میدیم و برمیگردونیم تا قفل نشه

یا سر بریدگی که رسیدیم فرمون رو راست میکنم و موقعی خواستیم کلاج رو ول کنیم فرمون رو هم میپیچونیم.

راست میگیا.

اینم یه ضعف بزرگه.

دامادتون هنوز مزدا 3 رو داره؟

121:

هنوز تو نمايندگي تهرانه كاراشو انجام نميدن فرمودنم 2تومن پيش پرداخت بدين تا كارمونو شروع كنيم ولي بازم نكردن بدبخت دامادمون

122:


123:

زانتیا ماشین خوبیست.ولی هم ردیف و تکنولوژِی مزدا خوشکل نیست

124:


125:

اتفاقا من همین الان میخواستم پست کنم و بگم که مزدا ماشین بهتری هست نسبت به زانتیا چون تکنولوژی برتری داره و زانتیا خیلی قدیمی هست.



ولی زانتیا نرمتره, و این بستگی به تیپ و سن و سلیقه شما داره که کدوم رو انتخاب کنید.

مثلا من اگر جای شما بودم زانتیا رو انتخاب میکردم چون مزدا واسه من زیادی اسپورت هست.
و به نظر من زانتیا با کلاس تر هست.


126:

عزيزان من لطفا تاريخاروهم نگاه كنيد مال خيلي وقت پيش هست

127:


128:

معلومه مزدا 3 هم جدید تره هم شتابش بیشتره اتاق زانتیا قدیمیه

129:

نوشته دوست عزيز Masoud 206-16v

130:


131:

خیلی جالبه!!!
مگه میشه فکر همچین جایی رو نکرده باشن و فقط با چراغ اخطار بدن؟!!!
فکر نکنم به این راحتیا دچار مشکل بشن
ولی همش یه طرف این طرحه آمپرش یه طرف

132:


133:

خوب جلیل جان طوری که من دستگیرم شد فکر کنم این مشکل مربوط به وقتی هست که فرمون 5 ثانیه تا اخر پیچیده باشه، نه سر هر پیچی.

در این حالت اون مثال آخریه نقض میشه.

البته اگه اینطوره که با تا آخر پیچوندن و 5 ثایه نگه داشتن این مشکل به وجود میاد، این نمیتونه یه مشکل پايه ی باشه.

چون در کمتر مواقعی پیش میاد که 5 ثانیه فرمون رو تا آخر پیچونده باشیم.


134:


135:

فرشاد ما معمولا سر هر بريدگي بيشتر از حتي 30ثانيه فرمونو بكل ميپيچونيم كه راه بهمون بدن يا خدمون راه خدمونو باز كنيم كه اونم مشكلي نيست اخه يكيب ديگه از همين بچهاي عزيز نوشته بودن سر همين موضوع قفل كردن فرمون تو يه شتابگيري ناگهاني رفتن تو جوب البته خانوم همسايه اون دوست عزيز

136:

خوب هر وقت به 4 ثانیه رسید یه شلاقی مخالف میدیم و برمیگردونیم تا قفل نشه

یا سر بریدگی که رسیدیم فرمون رو راست میکنم و موقعی خواستیم کلاج رو ول کنیم فرمون رو هم میپیچونیم.

راست میگیا.

اینم یه ضعف بزرگه.

دامادتون هنوز مزدا 3 رو داره؟

137:

هنوز تو نمايندگي تهرانه كاراشو انجام نميدن فرمودنم 2تومن پيش پرداخت بدين تا كارمونو شروع كنيم ولي بازم نكردن بدبخت دامادمون

138:


139:

زانتیا ماشین خوبیست.ولی هم ردیف و تکنولوژِی مزدا خوشکل نیست

140:


141:

اتفاقا من همین الان میخواستم پست کنم و بگم که مزدا ماشین بهتری هست نسبت به زانتیا چون تکنولوژی برتری داره و زانتیا خیلی قدیمی هست.



ولی زانتیا نرمتره, و این بستگی به تیپ و سن و سلیقه شما داره که کدوم رو انتخاب کنید.

مثلا من اگر جای شما بودم زانتیا رو انتخاب میکردم چون مزدا واسه من زیادی اسپورت هست.
و به نظر من زانتیا با کلاس تر هست.


142:

عزيزان من لطفا تاريخاروهم نگاه كنيد مال خيلي وقت پيش هست

143:


144:

معلومه مزدا 3 هم جدید تره هم شتابش بیشتره اتاق زانتیا قدیمیه

145:

مزدا 3 یعنی زندگی ...

146:


147:

faghat mazda mashine france ro alalkhosos citroen ro bayad behesh sha.....d.to europa megan age mekhahe tond tond bere peshe mecanicet citroen bekhar taze in harf dar morede mashinhaye jadedeshe na xantia ke male daheye navade

148:

سلام.آقايون جمعا خسته نباشيد آقا يه سوال داشتم با 16-17تومن ميشه يه مزدا3 يا زانتيا چه مدلي ميدن ؟يه راهنمايي بكنين چه مدلي ميشه خريد با اين پول

149:

سلام.
از نظر شتاب هر دو یکی هستن (ممکنه مزدا 3 یکم بهتر باشه).ولی زانتیا 2000که اصلا قابل مقایسه نیست.
از نظر ایمنی و راحتی سرنشین زانتیا خیلی بهتره.
زانتیا به دلیل بهره گیری از سیستم تعلیق پیشرفته واتوماتیک خیلی از مزدا3 سرتره و تو دست انداز ها بهتر جواب میده.


وزانتیا به دلیل بهره گیری طراحی آیرودینامیکتر از مزدا بهتره.

ازنظر پایداری نیز هر دو یکی هستن.


150:

هر دوتاش خوبه نمیشه فرمود که کدومش سرتره مزدا 3 جدید تره در عوض زانتیا عامه پسندتره .......................


151:

ماشين 17 سال پيش رو با ماشين روز دنيا مقايسه نكنيد .

پدر بزرگ من يه روزي پهلوون وسط گود زورخونه بود ولي الان هستخوناشم پوسيده .

من بيشتر از ده ماهه كه دارم براي خريد يه ماشين با موتور 2000 تحقيق ميكنم بين آوانته زانتيا مگان مزدا3 و سراتو بالاخره سپس كلي تحقيق به اين نتيجه رسيده كه مزدا 3 از همشون بهتره اگه بخاييم بين 5 تا ماشيني كه فرمودم اولايشانت بندي بكنيم به اين ترتيب ميشه : 1-مزدا 3 2-مگان 3- سراتو 4-آوانته 5-زانتيا .

باور كنيد من هيچكدوم از ماشينايي كه فرمودم رو ندارم و به خاطر همين با تعصب حرف نميزنم ولي خداييش مزدا3 با زانتيا اصلا قابل قياس نيست شما الان از اين آشغالي كه بهش ميگن زانتيا غير از ايران تو هيچ جاي دنيا نميبينيد .

من خودم قبلا گل داشتم تجربه رانندگي با زانتيا رو هم دارم خداييش گل 17 ميليوني از زانتاي 27 ميليوني به نظر من بهتر بود .

 

152:


153:

عزیز جان شما زیر خاکی کشیدی بیرون عزیز منم اون موقع به این نتیحه شما یعنی مزدا 3 رسیدم ولی به دلایلی پول جور نشد (در اصل شد ولی خرج شد ) الانم یکی از فرقون های ساخت وطن به اسم سمند دارم
بد داغ دلمو تازه کردی

154:

من مي گم مزدا 3 زانتيا رو سال 1995 ساختن و مزدا3 رو 2004 يعني 9 سال مزدا 3 بروز تره من خودم مي خواستم تا 2 ماه پيش مزدا 3 تيپ 3 رو بگيرم اما الان مي خوام سوناتا بگيرم

155:

فقط مگان 2000

156:

به نظر من اگه 31 ميليون پول داري برو مگان 2000 بگير
6 تا ايربگ داره
ايمني سرقتشم بيشتره.....


157:

مزدا 3 یعنی زندگی ...

158:


159:

faghat mazda mashine france ro alalkhosos citroen ro bayad behesh sha.....d.to europa megan age mekhahe tond tond bere peshe mecanicet citroen bekhar taze in harf dar morede mashinhaye jadedeshe na xantia ke male daheye navade

160:

سلام.آقايون جمعا خسته نباشيد آقا يه سوال داشتم با 16-17تومن ميشه يه مزدا3 يا زانتيا چه مدلي ميدن ؟يه راهنمايي بكنين چه مدلي ميشه خريد با اين پول

161:

سلام.
از نظر شتاب هر دو یکی هستن (ممکنه مزدا 3 یکم بهتر باشه).ولی زانتیا 2000که اصلا قابل مقایسه نیست.
از نظر ایمنی و راحتی سرنشین زانتیا خیلی بهتره.
زانتیا به دلیل بهره گیری از سیستم تعلیق پیشرفته واتوماتیک خیلی از مزدا3 سرتره و تو دست انداز ها بهتر جواب میده.


وزانتیا به دلیل بهره گیری طراحی آیرودینامیکتر از مزدا بهتره.

ازنظر پایداری نیز هر دو یکی هستن.


162:

هر دوتاش خوبه نمیشه فرمود که کدومش سرتره مزدا 3 جدید تره در عوض زانتیا عامه پسندتره .......................


163:

ماشين 17 سال پيش رو با ماشين روز دنيا مقايسه نكنيد .

پدر بزرگ من يه روزي پهلوون وسط گود زورخونه بود ولي الان هستخوناشم پوسيده .

من بيشتر از ده ماهه كه دارم براي خريد يه ماشين با موتور 2000 تحقيق ميكنم بين آوانته زانتيا مگان مزدا3 و سراتو بالاخره سپس كلي تحقيق به اين نتيجه رسيده كه مزدا 3 از همشون بهتره اگه بخاييم بين 5 تا ماشيني كه فرمودم اولايشانت بندي بكنيم به اين ترتيب ميشه : 1-مزدا 3 2-مگان 3- سراتو 4-آوانته 5-زانتيا .

باور كنيد من هيچكدوم از ماشينايي كه فرمودم رو ندارم و به خاطر همين با تعصب حرف نميزنم ولي خداييش مزدا3 با زانتيا اصلا قابل قياس نيست شما الان از اين آشغالي كه بهش ميگن زانتيا غير از ايران تو هيچ جاي دنيا نميبينيد .

من خودم قبلا گل داشتم تجربه رانندگي با زانتيا رو هم دارم خداييش گل 17 ميليوني از زانتاي 27 ميليوني به نظر من بهتر بود .

 

164:


165:

عزیز جان شما زیر خاکی کشیدی بیرون عزیز منم اون موقع به این نتیحه شما یعنی مزدا 3 رسیدم ولی به دلایلی پول جور نشد (در اصل شد ولی خرج شد ) الانم یکی از فرقون های ساخت وطن به اسم سمند دارم
بد داغ دلمو تازه کردی

166:

من مي گم مزدا 3 زانتيا رو سال 1995 ساختن و مزدا3 رو 2004 يعني 9 سال مزدا 3 بروز تره من خودم مي خواستم تا 2 ماه پيش مزدا 3 تيپ 3 رو بگيرم اما الان مي خوام سوناتا بگيرم

167:

فقط مگان 2000

168:

به نظر من اگه 31 ميليون پول داري برو مگان 2000 بگير
6 تا ايربگ داره
ايمني سرقتشم بيشتره.....


169:

مسلما مزدا بهتره چون جدیدتره خوب از تنلوژی قدیمی بهتره نه؟!!

170:

کسی که تاپیکو زده تا الان احتمالا ماشین خریده 2 بار هم فروخته.

لطفا در تاریخ پست ها دقت بیشتری کنید.


171:


172:

سلام
لطفا اطلاعات غلط به امت ندید آخه زانتیا کجاش ایمنی داره 1 سر به نوشته های قبل بزن متوجه میشی دیگه دوره زانتیا تمام شده مزدا 3 از هر لحاظ سر تره

173:

در این مواقع گمون میکنم که مدیر بخش تاپیک رو قلف میکنه ...

عجب موضوعی شد ها !

174:

ممنون از یادآوریتون ولی مواقعی هست که یک نفر همین شک و انتخاب رو داره و میاد تاپیکو میخونه و فقط یه سوال داره که اگه تاپیک بسته باشه برای همون سوال یه تاپیک مشابه همین میزنه.


175:


176:

سلام

از لحاظ ایمنی قطعا مزدا 3 ایمنی بیشتری داره ولی باید اینو هم لحاظ کنی که جاده های ایران دارای گواهینامه ISO9002 نیستند !!!

من دو سه ماهی هست که زانتیا گرفتم و قبلش هم تو قرعه کشی موسسه مالي مزدا 3 برده بودم اما اگه بخوام یک بار دیگه خودم شخصا پشت یکی از این دو ماشین بشینم مطمئنا زانتیا رو انتخاب میکنم اونم به دلایلی خاص ...

5 یا 6 میلیون تفاوت قیمت دارند و این درست مثل اینکه داری پرشیا میخری و پول ظاهرش رو میدی ! در صورتی که دو سه میلیون بیشتر بزاری میتونی ماکسیما بخری و حالش رو ببری ...

(فولش 42 میلیون ـه )

با اون قیمتی که پول میدی سرعت و شتاب خوبی نداره و این درحالی که ماشین هایی در این رنج قیمت همشون یک سر گردن بالاتر از مزدا 3 هستند (منهای C5 که اونم مثله مزدا 3 میباشد )

دیده عقبش مثله زانتیا میمونه و این درست وقتی براتون ب یک کابوس بزرگ تبدیل میشه که دو یا سه نفر عقب بشینند ....

میشه فرمود عملا دیگه آینه وسط بلکل تعطیل میشه ....

این فاکتور رو هم باید حساب کنید که فضای کمتری نسبت به زانتیا داره

چسبندگی زانتیا در سرعت های بالا بیشتر از مزدا 3 ست .

اگه لامپ های کیلومتر رو عوض نکنید نسبتا هیچ هیجان کاذبی در کابین زانتیا احساس نخواهید کرد و این بنظرم خودش خیلی مهمه ...

چون زانتیا کیفیت سواری و سیستم تعلیق خیلی خوبی داره

جفتشون نسبتا بنزین میخورن (البته در مقابل ماکسیما جسارت نباشه که هیچ عددی نیستند دی: )

قیافه ی زانیتا زیاد تو چشم نیست و کاملا خسته و دهه ی نودی ولی مزدا 3 دختر کش ـه !!! ( البته با زانیتا لازم نیست دیگه چشم نظر بخرید )

کیفیت عایق کاری مزدا 3 یکم بهتر از زانتیاست .

سیستم کمک و فنر بندی زانتیا بهتره از مزدا 3 ست .

و ...

با توجه به این فاکتورا من زانتیا رو بیشتر قبول دارم اما مزدا3 هم ماشین خوبی ـه و قطعا اگه هم قیمت زانتیا باشه و در کلاس ماشین های 20 تا 30 بیاد مطمئنا طرفدارای زیادی پیدا میکنه و من هم دوباره پشت مزدا خواهم نشست !

177:

ماشینهای توی این قیمت
زانتیا مگان مزدا 3 کیا سراتو
که همشون پایینتر از مزدا توان تولیدی دارن
به نظرم منظورتن اینه که مزدا ککمی قیمتش بالاتره و در کل من ماشینیبا مشخصات این گروه ماشینها گرونتر از کرولا ندیدم 36 میلوین پایه واقعا با 36 میلیون فول مزدا
در مورد نرمی ژانتیا واقعا هم حق باشما هستش و هیچ ماشینی تا اون حد نمیتونه نرم و راحت باشه.
ماکسیما هم متاسفانه دیگه قدیمی شده و بازار اصلی خودش رو از دست داده و آزرا و آریون الان هم رده های ماکسیما هستن ولی در کل ماشین خوبی بود و دست پختهای نیسان همیشه مورد لطف ایرانی ها بودن (بغیر از رونیز که واقعا قیمت گزافی داشت)

178:

مسلما مزدا بهتره چون جدیدتره خوب از تنلوژی قدیمی بهتره نه؟!!

179:

کسی که تاپیکو زده تا الان احتمالا ماشین خریده 2 بار هم فروخته.

لطفا در تاریخ پست ها دقت بیشتری کنید.


180:


181:

سلام
لطفا اطلاعات غلط به امت ندید آخه زانتیا کجاش ایمنی داره 1 سر به نوشته های قبل بزن متوجه میشی دیگه دوره زانتیا تمام شده مزدا 3 از هر لحاظ سر تره

182:

در این مواقع گمون میکنم که مدیر بخش تاپیک رو قلف میکنه ...

عجب موضوعی شد ها !

183:

ممنون از یادآوریتون ولی مواقعی هست که یک نفر همین شک و انتخاب رو داره و میاد تاپیکو میخونه و فقط یه سوال داره که اگه تاپیک بسته باشه برای همون سوال یه تاپیک مشابه همین میزنه.


184:


185:

سلام

از لحاظ ایمنی قطعا مزدا 3 ایمنی بیشتری داره ولی باید اینو هم لحاظ کنی که جاده های ایران دارای گواهینامه ISO9002 نیستند !!!

من دو سه ماهی هست که زانتیا گرفتم و قبلش هم تو قرعه کشی موسسه مالي مزدا 3 برده بودم اما اگه بخوام یک بار دیگه خودم شخصا پشت یکی از این دو ماشین بشینم مطمئنا زانتیا رو انتخاب میکنم اونم به دلایلی خاص ...

5 یا 6 میلیون تفاوت قیمت دارند و این درست مثل اینکه داری پرشیا میخری و پول ظاهرش رو میدی ! در صورتی که دو سه میلیون بیشتر بزاری میتونی ماکسیما بخری و حالش رو ببری ...

(فولش 42 میلیون ـه )

با اون قیمتی که پول میدی سرعت و شتاب خوبی نداره و این درحالی که ماشین هایی در این رنج قیمت همشون یک سر گردن بالاتر از مزدا 3 هستند (منهای C5 که اونم مثله مزدا 3 میباشد )

دیده عقبش مثله زانتیا میمونه و این درست وقتی براتون ب یک کابوس بزرگ تبدیل میشه که دو یا سه نفر عقب بشینند ....

میشه فرمود عملا دیگه آینه وسط بلکل تعطیل میشه ....

این فاکتور رو هم باید حساب کنید که فضای کمتری نسبت به زانتیا داره

چسبندگی زانتیا در سرعت های بالا بیشتر از مزدا 3 ست .

اگه لامپ های کیلومتر رو عوض نکنید نسبتا هیچ هیجان کاذبی در کابین زانتیا احساس نخواهید کرد و این بنظرم خودش خیلی مهمه ...

چون زانتیا کیفیت سواری و سیستم تعلیق خیلی خوبی داره

جفتشون نسبتا بنزین میخورن (البته در مقابل ماکسیما جسارت نباشه که هیچ عددی نیستند دی: )

قیافه ی زانیتا زیاد تو چشم نیست و کاملا خسته و دهه ی نودی ولی مزدا 3 دختر کش ـه !!! ( البته با زانیتا لازم نیست دیگه چشم نظر بخرید )

کیفیت عایق کاری مزدا 3 یکم بهتر از زانتیاست .

سیستم کمک و فنر بندی زانتیا بهتره از مزدا 3 ست .

و ...

با توجه به این فاکتورا من زانتیا رو بیشتر قبول دارم اما مزدا3 هم ماشین خوبی ـه و قطعا اگه هم قیمت زانتیا باشه و در کلاس ماشین های 20 تا 30 بیاد مطمئنا طرفدارای زیادی پیدا میکنه و من هم دوباره پشت مزدا خواهم نشست !

186:

ماشینهای توی این قیمت
زانتیا مگان مزدا 3 کیا سراتو
که همشون پایینتر از مزدا توان تولیدی دارن
به نظرم منظورتن اینه که مزدا ککمی قیمتش بالاتره و در کل من ماشینیبا مشخصات این گروه ماشینها گرونتر از کرولا ندیدم 36 میلوین پایه واقعا با 36 میلیون فول مزدا
در مورد نرمی ژانتیا واقعا هم حق باشما هستش و هیچ ماشینی تا اون حد نمیتونه نرم و راحت باشه.
ماکسیما هم متاسفانه دیگه قدیمی شده و بازار اصلی خودش رو از دست داده و آزرا و آریون الان هم رده های ماکسیما هستن ولی در کل ماشین خوبی بود و دست پختهای نیسان همیشه مورد لطف ایرانی ها بودن (بغیر از رونیز که واقعا قیمت گزافی داشت)


79 out of 100 based on 54 user ratings 879 reviews