kala-tamin شخصیتی حساس،سمج،کنجکاو،وسواس،دقیق،احساسی،کمی ترسو و خجالتی ،کند و


شخصیتی حساس،سمج،کنجکاو،وسواس،دقیق،احساسی،کمی ترسو و خجالتی ،کند و




با سلام
من دارای شخصیتی حساس،سمج،کنجکاو،وسواس،دقیق،احساسی،کمی ترسو و
خجالتی ،کند و درون گرا هستم.به نظم وترتیب اهمیت زیادی می دهم و نظم دادن
،مرتب کردن،بازسازی، تعمیر،آزمایش ،کارهای ظریف،اصلاح،آباد کردن،طراحی
علاقه دارم .استعداد و علاقه هنری هم دارم ولی هیچ وقت دنبال آنها نرفتم.از اوضاع
آشفته و مبهم خیلی بیزارم.به جزییات زیاد توجه می کنم در انتخاب ها سخت گیر
هستم و خیلی سخت و دیر تصمیم می گیرم. از جمع هایی که از تعداد زیادی افراد
تشکیل می شود و اجتماعاتی که باید پیچ و خم های زیادی را رفت تا مورد قبول واقع
شد احساس راحتی نمی کنم. .رشته تحصیلی دبیرستان من تجربی بود. من در تقریبا
تمامی درس ها موفق بودم ولی در درس ریاضی راحت تر از دروس حفظ کردنی
بودم. الآن هم در پیام نور مدیریت صنعتی می خوانم ولی فکر میکنم با خصوصیات
من مخصوصا درون گرا بودن و سخت و دیر تصمیم گیری متناسب نیست.
به نظر شما شغل یا رشته دانشگاهی متناسب با من چیست؟
آیا مثلا در رشته کامپیوتر موفق خواهم بود که تغییر رشته بدهم؟
با تشکر
پاسخ :
با سلام و احترام

style="font-size: 12pt; font-family: Tahoma, sans-serif; background-position: initial initial; background-repeat: initial
دوست عزیز

نفس وآثارآن درمکتب صدرایی وسینوی به چ
همانطور كه می‌دانیم انتخاب رشته بر تمامی ابعاد مادی ومعنوی زندگی افراد، تاثیر می‌گذارد بنابراین لازمست كه این انتخاب با دقت و با معقولانه‌ترین وجه صورت پذیرد، چرا كه انتخاب نابجا می‌تواند بر آینده تحصیلی و حرفه‌ای فرد اثر گذار باشد.

یک موضوع کاربردی و مفید به حال جامعه چگونه می توانم اقدام کنم برای پایان
خود سنجی ازعلائق مبتنی بر نوع شخصیت و همخوانی تحصیلات با تیپ شخصیتی افراد باعث رضایت و موفقیت افراد می‌شود بنابراین، یكی از گام‌هایی كه یك فرد بعنوان گام اول باید در ارتباط با شناخت ویژگی‌های فردی خود طی كند، خود سنجی از علائق مبتنی بر نوع شخصیت هست.


رشته راهنمایی ومشاوره دانشگاه فرهنگیان هستم .از انجایی که بعداز فارغ


مقاله خوبی درمورد مسائل قرانی یا نهج البلاغه بنویسم اما نمی دانم چه موضوعی
در واقع در این مرحله، فرد باید به این سوال جواب دهد؛ كه به تحصیل در چه رشته‌ای علاقه مند هست؟چه نوع از مشاغل یا حرفه‌ها وی را جذب می‌كند؟ آیا به رشته‌ای كه تحصیل در اون منجر به شغلی كه متضمن معاشرت با دیگران باشد، علاقمند هست و یا كارهای از پیش تعیین شده و روزمره را دوست‌ دارد؟

فهرست بن
توجه به علائق، بویژه در نوجوانی و به ویژه در انتخاب رشته تحصیلی، بسیار مهم و تعیین كننده هست.


انجام اختراع چگونه باید تحقیق را درزمینه ایده هایی که داریم شروع کرد
برخی از روانشناسان، معتقدند كه هر فرد با توجه به تفاوت‌های فردی در علائق و رجحان‌هایش، با نوع خاصی از رشته‌های دانشگاهی و به تبع اون مشاغل، سازگار هست.


دانشگاه توربین بادی است نیاز به یک نقشه ابعادی ازیک توربین داشتم خیلی
بنابراین،‌ افراد با تحصیل در رشته‌ای كه با تیپ شخصیتی و علائق اونها همخوانی داشته باشد، راضی و موفق خواهند بود.


فرمودنی هست، حداقل ۶ تیپ شخصیتی واقع گرا، جستجوگرا، هنری، اجتماعی، متهور و قراردادی را از دیدگاه روان شناسی و مطابق با علائق فرد می‌توان برشمرد
گام دوم؛ بررسی مهارت‌ها هست فرد باید علاوه بر ماهیت رشته های تحصیلی به میزان مهارت‌های ارتباطی و فنی خود توجه كند.

مهارت‌ها به عنوان كارآیی، سهولت یا زبردستی هست كه از طریق تمرین و تجربه توسعه داده می‌شود.

در این مرحله فرد باید فعالیت‌هایی را كه در اون مهارت خوبی دارد، مثل نوشتن، خوب صحبت كردن و از این قبیل را بداند.

در واقع مهمترین مهارت‌ها عبارتند از اولیه، فنی و ارتباطی.


مهارت‌های اولیه شامل مهارت‌های نوشتن،‌ محاسبه كردن، خواندن، گوش دادن، صحبت كردن و از این قبیل می‌باشد.

مسلما توفیق در هر رشته‌ای نیازمند یك یا چند مهارت اولیه هست، به عنوان مثال، داوطلب رشته علوم ارتباطات، در صورتی كه به روزنامه نگاری علاقه مند باشد، باید حداقل دارای مهارت‌ خوبی در نوشتن باشد، یا فردی كه قصد دارد رشته مشاوره یا روان شناسی را بخواند، ‌باید حداقل شنونده خوبی باشد.

مهارت‌های ارتباطی، شامل مهارت‌های اجتماعی، ‌كارگروهی، مذاكره و رهبری و ارتباطات انسانی هست.


مهارت‌های فنی، مهارت‌هایی را در بر می‌گیرند كه اجزای اصلی اون، كنجكاوی، دقت نظر، ابتكار، آموزش، رفع مشكل و حل مساله هست.

این مهارتها بیشترین ارتباط را با مهارت‌های تولیدی و كمترین اشتراك را با مهارت‌های اداری، مالی و روابط عمومی دارند.


فرد هنگام انتخاب رشته تحصیلی باید از یك سو، به ماهیت رشته‌های تحصیلی توجه كند و از سوی دیگر،‌ میزان مهارت‌های اولیه، ارتباطی و فنی خود را ارزیابی كند.


گام سوم؛ شناسایی اهداف و ارزش‌های فردی هست.

مدرك تحصیلی بخش مهمی از موقعیت اجتماعی آینده نزدیك و دور فرد را تحت تاثیر برنامه می‌دهد.

در انتخاب رشته شناسایی اهداف و ارزش‌های فردی به عنوان اون چیزی هست كه مبنای اصول و معیار رفتاری فرد می‌باشد و شامل كمك به جامعه، كسب شغل، كسب درآمد، كاركردن مستقل یا با گروه هست.

از ارزش‌های تاثیرگذار در انتخاب رشته می توان به كسب موقعیت اجتماعی، كسب شغل و درآمد مناسب، هستقلال در زندگی و كمك به دیگران را برشمرد.

مدرك تحصیلی و شغل متناظر با اون، بخش مهمی از موقعیت‌های اجتماعی آینده نزدیك و دور فرد را تحت تاثیر برنامه می‌دهد.

موقعیت اجتماعی مناسب، می‌تواند رضایت خاطر و در نتیجه سلامت روحی و روانی را تامین كند و در حقیقت اگر هدف از ادامه تحصیل، كمك به دیگران هست، باید رشته‌ای را انتخاب كند كه ویژگی‌ اون، یاری رسانی یا كمك به دیگران می‌باشد؛ مثل مشاور، پزشك، مددكار اجتماعی یا پرستار.


علی ایحال، شما دوست بزرگوار، به نظر می‌رسد شناخت كاملی از علائق و مهارتهای خود داشته و بطور كلی برشخصیت خود واقف هستید.

به نظر من با توجه به مطالبی كه در خصوص شخصیت، علائق، مهارتها و حساسیت‌ها خود ذكرفرمودید براحتی می‌توان فرمود كه شما می‌توانید در مشاغل و رشته‌های فنی موفق باشید.



بهترین واقعه زندگی هنگامی هست كه آدمی خود را می شناسد(لئوتولستوی) / پیروز و پاینده باشید


56 out of 100 based on 21 user ratings 946 reviews

من در حال تحقیق در باره ی ویرئس ایدز هستم و مکانیزم اثر اون رو فهمیدم و
من با خیلی از افراد دیگه فک میکنم فرق داشته باشه و مثمرثمرتره.مثلا من
سوال داشتم . اگه میشه زود جوابشو بهم بدید.<br /><br /><br />آیا اصطلاحات
قبل باشما در مورد اینکه تفکر انتقادی خاصی دارم و چطوری اونو استفاده کنم
الان ارشد مدیریت بازرگانی گارایش بازار یابی میخونم بیزحمت چند تا موضوع
نامه کارشناسی،در مورد ترموکوپل هاست. در فهرست بندی مشکل دارم. لطفا مرا
نتایج حذف ستون مورد ارزیابی از ماتریس تکنولوژی در DEA
برآورد شبه درستنمایی
بررسی پنج اتحاد تعویضگر معروف
پایستگی در سیستم‌های صف‌بندی و اولویت‌ها
توزیع‌های دو متغیره مفید در تجزیه و تحلیل قابلیت اعتماد
بررسی ایده‌آل‌های لی در گروه حلقه‌های پوچتوان
فضای تبدیلی توابع تقریبا دوره‌ای ضعیف روی نیم‌گروههای تبدیلی و میانگین‌پذیری آنها
کنترل کیفیت در سیستمهای تولیدی و صفهای مارکوفی
فرآیندهای نیم‌مارکف و فرآیندهای پاداش
مربع سرشتهای با اجزاء محدود تحویل‌ناپذیر
*