kala-tamin يوسف زهرا،گل نرگس، تولدت مبارك


يوسف زهرا،گل نرگس، تولدت مبارك



يوسف زهرا،گل نرگس، تولدت مبارك
آرام جان خسته ام، اي يوسف گمگشته ام،اي يادگار مصطفي، فرزند پاك مرتضي، يار هميشه ماندني، مي جويمت مي بويمت تا باز گويم من به تو، بادا مبارك بر زمين ،ميلاد تو ميلاد تو.



مهدي جان بزرگترين آرزوي هميشگي بشريت ميلاد فرخنده ات مبارك باد



ღHappy Birthday Nightingaleღ

1:

ميلاد مهدي موعود بر عاشقانش مبارك باد
ولي من همچنان در انتظارم ......


بهاره جان تولدت مبارک


تولد بانوی داستان هم میهن مبارک

2:

يوسف زهرا،گل نرگس، تولدت مبارك


تولد loverman18

3:

يوسف زهرا،گل نرگس، تولدت مبارك


تولد گل آلاله

4:



نرگس بانو تولدت مبارک

5:

منم به نوبه ي خودم تبريك ميگممممممممم


تولد اریانا 21 مبارک

6:

امام من
تولدت مبارک

7:

الهی قربونش برم
عیدتون مبارک

8:

عاشقان عيدتان مبارك
يوسف زهرا،گل نرگس، تولدت مبارك

يوسف زهرا،گل نرگس، تولدت مبارك


زندگي نامه امام وقت (عج)


پس از ولادت امام وقت‏ عليه السلام به دليل واقعيات سياسى اون دوران تولد ايشلن در زير پرده كتمان پوشيده ماند.

امام حسن عسكرى‏عليه السلام ‏تولّد فرزند خايشانش را جز به اصحاب خاص خود در ميان ننهاد.امامت ايشان بنا به حديثهاي بسياري بود كه از پيامبر (ص) و امامان پيشين روايت شده بود.

امام وقت (عج) پس از اونكه بر جنازه پدر نمازگزارد از چشم امتان پنهان شد.

سبب پنهان شدن اون حضرت اين بود كه خليفه هاي عباسي تصميم به كشتن او داشتند.

در روايتى ‏از كتاب غيبت، از عدّه‏ اى از اصحاب امام عسكرى نقل شده هست كه‏ فرمودند: "نزد امام عسكرى‏عليه السلام گرد آمده بوديم و از وى در باره حجّت ‏وپيشواى پس از او پرسش مى‏كرديم.

در مجلس او چهل مرد حضورداشتند.

عثمان بن سعيد بن عمر عمرى در برابر اون‏حضرت بر پا خاست ‏وفرمود: فرزند رسول خدا! مى‏خواهم در باره مطلبى از شما سؤال كنم كه‏خود بدان داناتر از منى.

امام به او فرمود: بنشين عثمان! عثمان ناراحت‏ وخشمگين برخاست تا خارج شود.

امّا اون‏حضرت فرمود: كسى بيرون ‏نرود.

هيچ كدام از ما بيرون نرفتيم.

تا پس از ساعتى كه امام، عثمان را باصداى رسا ندا داد.

عثمان روى پاهايش برخاست.

امام فرمود: آيا شما رابه خاطر مطلبى كه آمده ‏ايد، آگهى دهم؟ همه فرمودند: آرى اى فرزندرسول خدا! فرمود: شما آمده ‏ايد تا در باره حجّت پس از من سؤال كنيد:همه فرمودند: آرى.

ناگهان پسرى را ديديم مثل پاره ماه، شبيه ‏تر از هركسى به امام عسكرى! فرمود: اين پس از من پيشواى شماست و جانشين ‏من بر شما.

او را فرمان بريد و پس از من به تفرقه دچار نشايشاند كه در دين ‏خايشانش به هلاكت افتيد.

بدانيد كه شما پس از اين روز او را نخواهيد ديد تا عمرش كامل گردد.

از عثمان بن سعيد اونچه را مى‏گايشاند بپذيريد و فرمان‏ او را اطاعت كنيد.

كه او جانشين امام شماست و كار به دست اوست".

دوره امامت، چگونه آغاز شد؟

خلفاى عبّاسى بنابر عادت معمول خايشانش، هر گاه موقعيتى براى كشتن ‏اولياء اللَّه مى‏يافتند، فوراً اونها را به زهر از پاى در مى‏آوردند.

معتصم نيز، امام حسن عسكرى‏عليه السلام را به زهر شهيد كرد و سپس %د يافتن فرزندِ اون‏حضرت بر آمد تا او را نيز از ميان بردارد و به خيال‏ خايشانش دنباله امامت را نيست و نابود گرداند.

معتصم عده ‏اى را به خانه امام فرستاد تا هر كه و هر چه در اونجاست ‏توقيف كنند.

احمد بن عبد اللَّه بن ‏يحيى بن خاقان پسر وزير معتصم در اين باره مى‏گايشاند: چون امام حسن عسكرى بيمار شد.

پدرم به من پيغام داد كه امام بيمارشده.

اونگاه خود همان لحظه سوار شد و به دار الخلافه رفت و سپس باپنج نفر از خادمان ‏معتصم شتابان بازگشت.

همه اونان ‏از افراد مورد وثوق و خواص خليفه بودند.

يكى از اونها هم "نحرير" بود.

پدرم ‏به اونها دستور داده بود در خانه حسن بن على باشند و اوضاع و احوال او رازير نظر بگيرند.

همينطور در پى عده ‏اى از پزشكان فرستاده بود و به اونان ‏دستور داده بود كه در خانه امام حسن عسكرى رفت و آمد كنند وهر بام ‏وشام از او پرستارى ومراقبت كنند.

چون دو روز از اين ماجرا گذشت، كسى نزد پدرم آمد و به وى خبرداد كه اون‏حضرت بيمارى‏اش شدت يافته و ضعيف شده هست.

پدرم ‏سوار شد و به خانه اون‏حضرت رفت و به پزشكان دستور داد بخوبى حال ‏اون‏حضرت را تحت نظر بگيرند.

همينطور در پى قاضى القضات فرستاد وبه‏ او دستور داد كه پيش او بيايد و ده تن از كسانى را كه به دين و امانتدارى‏وپرهيز گارى اونان مطمئن هست، انتخاب كند و با خود بياورد.

اونگاه‏ تمام اونها را به خانه امام حسن فرستاد و بديشان تكليف كرد كه شبانه روزهمانجا بمانند.

اونها در اونجا بودند تا اونكه امام حسن عسكرى‏عليه السلام ‏درگذشت.

رحلت او چند روز گذشته از ماه ربيع الاوّل سال 260 واقع‏ شد.

با رحلت او سامراء يكصدا ناله بر مى‏آورد كه ابن الرضا از دنيا رفت.

خليفه عدّه ‏اى را به خانه اون‏حضرت فرستاد تا خانه و اتاقها را بازرسى‏كنند وهر اونچه در خانه هست مهر و موم نمايند و نشان فرزند اون‏حضرت ‏را بجايشانند.

بدين گونه قدرت جاهلى و هستكبارى مى‏كوشيد، ريشه ‏هاى امامت رااز بيخ بركند و حركت اصيل مكتبى را دستخوش نابودى سازد.

امّا به ‏مقصود خود نايل نيامدند كه دست خداوند بر فراز دستان اونها بود.

يُرِيدُونَ أَن يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ‏الْكَافِرُونَ(7)؛ "خواهند پرتو خدا را با دهانهاى خايشانش فرونشانندامّاخداوندچنين نخواهد مگر اونكه پرتو خايشانش را به انجام رساند، هر چند كه ‏كافران نا خوش دارند."

پنهان بودن ميلاد حجّت اللَّه‏ :
· قال رسول الله (ع): المهدي من ولدي، اسمه اسمي و كنيته كنيتي، أشبه الناس بي خلقاً و خلقاً، تكون له غيبه و حيره تضل فيه الامم، ثم يقبل كالشهاب الثاقب و يملاها عدلا و قسطا كما ملثت ظلما و جوراً.(بحارالانوار/ ج 51، ص 17، ح 13، به نقل از كمال الدين.)
پيامبر اكرم (ص) فرمودند: مهدي از فرزندان من هست، نامش نام من (م ح م د) و كنيه اش كنيه من (ابوالقاسم) مي باشد، ‌در صورت و سيرت از همه كس به من شبيه تر هست.

براي او غيبتي هست كه در اون امت دچار حيرت مي گردند و بسياري از دسته ها و گروههاي امت، گمراه مي شوند، اونگاه مانند ستاره تاباني از پرده غيبت بدر آيد و زمين را پر از عدل و داد كند اون چنان كه پر از ظلم و ستم شده باشد.

نام امام وقت عجل الله تعالي فرجه الشريف
از جمله القاب شريف اون حضرت مهدي، قائم، منتظر، خاتم، حجه، صاحب و منصور هست؛ كه با بيان احاديث معصومين (ع)، وجه تناسب برخي از اين لقبها با وجود مباركش بيان مي گردد.
1- مهدي
· عن ابي عبدالله (ع) قال:
اذا قام القائم (ع)، دعا الناس الي الاسلام جديدا و هداهم الي امر قد د ثر و ضل عنه الجمهور و انما سمي القائم مهد يا لانه يهدي الي امر مضلول عنه...

(بحارالانوار، ج 51، ص 30 ، ح 7، به نقل از ارشاد شيخ مفيد)

از حضرت امام جعفر صادق (ع) روايت شده هست كه فرمود: هنگامي كه قائم قيام نمايد، بار ديگرامت را به اسلام دعوت مي كند و به احكام از بين رفته و فراموش شده اون آشنا مي گرداند و چون از جانب خداوند به امور گمشده و از ميان رفته راهنمايي مي شود،‌ او را مهدي مي گايشانند.
2- قائم
عن الثمالي قال: سالت الباقر (ع): يابن رسول الله! الستم كلكم قائمين بالحق.

قال: بلي.

قلت:

· فلم سمي القائم قائماً؟
قال: لما قتل جدي الحسين (ع)، ضجت الملائكه الي الله عزوجل بالبكاء و النحيب.

و قالوا: الهنا و سيدنا.

اتغفل عمن قتل صفوتك و ابن صفوتك، و خيرتك من خلقك؟ فاوحي الله عزو جل اليهم: قروا ملائكتي، فوعزتي و جلالي لا نتقمن منهم و لو بعد حين.

ثم كشف الله عز و جل عن الائمه من ولد الحسين (ع) للملائكه، فسرت الملائكه بذلك، فاذا احدهم قائم يصلي، فقال الله عزو جل، بذلك القائم انتقم منهم.

بحارالانوار/ج 51،‌ص 29و 28، ح 1، به نقل از علل الشرايع

ابوحمزه ثمالي گايشاند: از حضرت امام محمد باقر (ع) پرسيدم: اي پسر رسول خدا! مگر همه شما ائمه، قائم به حق نيستيد؟ فرمود: بلي.

عرض كردم: پس چرا فقط امام وقت (ع) قائم ناميده شده هست؟‌ فرمود: چون جد م امام حسين (ع) به شهادت رسيد،‌ صداي ناله فرشتگان برخاست و به شد ت به درگاه الهي گريستند و فرمودند: پروردگارا! آيا قاتلين بهترين بندگان و زاده اشرف مخلوقات و برگزيده آفريد گانت را به حال خود مي گذاري؟ خداوند به اونها وحي فرستا د كه اي فرشتگان من آرام گيريد، ‌به عزت و جلالم سوگند،‌از اونها انتقام خواهم گرفت، هر چند سپس گذشت وقتها باشد.

اونگاه پروردگار عالم، امامان از اولاد امام حسين (ع) را به اونها نشان داد و فرشتگان از ديدن اونان مسرور گشتند.

ناگاه ديدند يكي از اونها ايستاده هست و نماز مي گزارد.

خداوند فرمود: به وسيله اين قائم از اونها انتقام مي گيرم.

· عن الصقربن دلف ....

فقلت له (لابي جعفر محمد بن علي الرضا (ع): يابن رسول الله و لم سمي القائم؟ ‌قال:‌ لانه يقوم بعد موت ذكره و ارتداد اكثر القائلين بامامته....

(بحارالانوار/ ج 51/ ص 30/ ح 4/ به نقل از كمال الدين)

صقربن دلف مي گايشاند به امام محمد تقي (ع) فرمودم: اي فرزند رسول خدا! چرا اون حضرت را قائم مي گايشانند؟ ‌امام در جواب فرمودند: زيرا اون حضرت سپس اون كه نامش از خاطرها فراموش مي شود و اكثر معتقدين به امامتش از دين خدا بر مي گردند، قيام مي كند.
· عن ابي عبدالله (ع) قال:
.....

و سمي القائم لقيامه بالحق.

(بحارالانوار/ ج 51/ ص 30/ ح 7/ به نقل از ارشاد مفيد)

از امام جعفر صادق (ع) نقل شده هست كه فرمود: اون حضرت را به جهت اين كه برپايه حق قيام مي كند، ‌قائم مي نامند.
3- منتظر
· عن القربن دلف، فقلت له (لابي جعفر محمدبن علي الرضا (ع) : و لم سمي المنتظر؟
قال: لان له غيبه تكثر ايامها و يطول امدها، فينتظرخروجه المخلصون و ينكره المرتابون و يستهزي بذكره الجاحدون و يكذب فيها الوقاتون و يهلك فيها المستعجلون و ينجو فيها المسلمون.

(بحارالانوار/ ج 51/ ص 30/ ح 4/ به نقل از كمال الدين، ص 378.

در كتاب بحارالانوار، به جاي يكذب، يكثر آمده هست)

صقربن دلف از امام جواد (ع) پرسيد: چرا اون حضرت را منتظر مي گايشانند؟‌ فرمود: چون براي مدتي طولاني غيبت مي نمايد.

افراد با اخلاص منتظر ظهورش خواهند بود.

و اهل شك و ترديد وجود ايشان را انكار مي كنند.

و منكران چون يادي ا زاو مي شود تمسخرمي كنند! كساني كه وقت ظهور را تعيين

مي كنند، دروغ مي گايشانند، ‌شتاب كنند گان به هلاكت مي رسند و اونها كه در مقام تسليم هستند، ‌رستگاري مي يابند.
4- منصور
· عن ابي جعفر(ع) في قوله تعالي: «و من قتل مظلوما فقد جعلنا لوليه سلطانا»(سوره اسري، آيه 33) قال: الحسين،‌«فلا يسرف في القتل انه كان منصورا» قال: سمي الله المهدي المنصور....

(بحارالانوار/ ج 51/ ص 30، 31/ ح 8/ به نقل از تفسير فرات بن ابراهيم)

از امام محمد باقر (ع) روايت شده هست كه اون حضرت در تفسير آيه شريفه و من قتل مظلوما (و اون كس كه به ستم كشته شده هست) فرمود: او حسين بن علي (ع) هست.

و در مورد بقيه آيه فقد جعلنا لوليه سلطانا فلا يسرف في القتل انه كان منصورا (براي ولي او سلطه (حق قصاص) برنامه داديم پس در كشتن زياده رايشان نكنيد چون او منصور (مورد حمايت) هست) فرمود: خداوند مهدي را منصور ناميد.

نهي از بردن نام حضرت
· عن ابي هاشم الجعفري قال: سمعت ابالحسن العسكري (ع) يقول: الخلف من بعد الحسن ابني، فكيف لكم بالخلف من بعد الخلف.
قلت: و لم جعلني الله فداك؟
فقال: لانكم لاترون شخصه و لا يحل لكم ذكره باسمه.
قلت: ‌فكيف نذ كره؟
فقال: قولوا «الحجه من آل محمد صلوات الله عليه و سلامه».(بحارالانوار/ ج 51، ص 31، ح 2، در كتابهاي كافي، كمال الدين و غيبت شيخ طوسي، الخلف من بعدي الحسن ابني ....آمده هست.)
از ابوهاشم جعفري نقل هست كه گايشاند: شنيدم حضرت امام علي النقي (ع) مي فرمود: جانشين من فرزندم حسن هست.

ولي چگونه خواهد بود براي شما وضع جانشين او؟!

فرمودم: چرا فدايت گردم؟!
فرمود: شما او را نمي بينيد و بر شما روا نيست كه نام او را ببريد.
فرمودم: پس چگونه ا ز او ياد كنيم؟
فرمود: بگايشانيد حجت از آل محمد كه درود و سلام خدا بر او باد.
· عن علي بن عاصم الكوفي، قال: خرج في توقيعات صاحب الوقت (عج) : ملعون ملعون من سماني في محفل من الناس.(بحارالانوار، ج 51، ص 33، ح 9، به نقل از كمال الدين.)
القاب امام وقت عجل الله تعالي فرجه الشريف
· قال رسول الله (ص): المهدي رجل من ولدي وجهه كالكوكب الدري.

(بحارالانوار/ ج 51/ ص 80/ ح الثامن، به نقل از كشف الغمه)

پيامبر اكرم (ص) فرمودند: مهدي مردي از فرزندان من هست كه رايشانش چون ستاره تابان مي باشد.
· قال رسول الله (ص): المهدي رجل من ولدي، لونه لون عربي و جسمه جسم اسرائيلي.

علي خده الايمن خال...

(بحارالانوار/ ج 51/ ص 80/ ح التاسع، به نقل از كشف الغمه)

پيغمبر اكرم (ص) فرمودند: مهدي مردي از فرزندان من هست.

رنگ پوست او، رنگ نژاد عرب و اندامش چون اندام فرزندان حضرت يعقوب (ع) (قايشان و بلند قامت) هست وخالي بر گونه راست او مي باشد.

شمايل حضرت
1- قراون كريم
· قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل كان زهوقا.

(سوره اسرا، آيه 83)

حق آمد و باطل نابود گرديد، يقينا باطل نابود شدني هست.
· هو الذي ارسل رسوله بالهدي و دين الحق ليظهره علي الدين كله و لو كره المشركون.

(سوره صف، آيه 9)

او كسي هست كه رسول خود را با هدايت و دين حق فرستاده تا او را بر همه اديان غلب سازد، هر چند مشركان را ناخوشايند آيد.
· و لقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر ان الارض يرثها عبادي الصالحون.

(سوره انبيا، آيه 105)

در زبور سپس ذكر (تورات) نوشتيم: بندگان شايسته ام وارث (حكومت) زمين خواهند شد.


· وعدالله الذين آمنوا منكم و عملوا الصالحات ليستخلفنهم في الارض كما هستخلف الذين من قبلهم و ليمكنن لهم دينهم الذي ارتضي لهم و ليبدلنهم من بعد خوفهم امنا يعبد ونني لايشركون بي شياً و من كفر بعد ذلك فالئك هم الفاسقون.

(سوره نور، آيه 55)

خداوند به كساني از شما كه ايمان آورده و كارهاي شايسته انجام داده اند وعده مي دهد كه قطعاً اونان را حكمران رايشان زمين خواهد كرد.

همان گونه كه به پيشينيان اونها خلافت رايشان زمين را بخشيد؛‌ و دين و آييني را كه براي اونان پسنديده، پابرجا و ريشه دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنيت و آرامش تبديل مي كند،‌(اونچنان) كه تنها مرا مي پرستند و چيزي را شريك من نخواهند ساخت.

و كساني كه پس از اون كافر شوند،‌اونها فاسقانند.

2- انجيل لوقا
· پس شما نيز مستعد باشيد، زيرا در ساعتي كه گمان نمي بريد، پسر انسان مي آيد.

(انجيل لوقا، باب 12، شماره 40)

زلزله هاي عظيم در جايها و قحطيها و وباها پديد مي آيد و چيزهاي هولناك و علامات بزرگ از آسمان ظاهر خواهد شد....

و دلهاي امتان ضعف خواهد كرد از خوف و انتظار اون وقايعي كه بر ربع مسكون ظاهر مي شود و اونگاه پسر انسان را خواهند ديد كه بر ابري سوار شده،‌ با قوت و جلال عظيم مي آيد.

(انجيل لوقا، باب 21)

3- زبور داود
هان سپس اند ك وقتي شرير نخواهد بود و اما حليمان، وارث زمين خواهند شد و از فراواني سلامتي متلذ ذ خواهند گرديد....

صالحان، وارث زمين خواهند بود و در اون تا ابد سكونت خواهند نمود و عاقبت شريران منقطع خواهند شد( زبور داود، ‌مزمور37)

4- كتاب اشعياي نبي
روح خداوند بر او برنامه خواهد گرفت و خوشي او در ترس از خداوند خواهد بود......

مسكينان را به عدالت، داوري خواهد كرد و به جهت مظلومان زمين، به راستي حكم خواهد نمود.......

گرگ با بره سكونت خواهد داشت و پلنگ با بزغاله خواهد خوابيد و گوساله با شير و پرواري با هم زندگي مي كنند و طفل كوچك، اونها را خواهد راند و گاو با خرس خواهد چريد.....

و در تمام كوه مقدس من، ضرر و فساد نخواهند كرد، زيرا كه جهان از معرفت خداوند پر خواهد بود، مثل آبهايي كه دريا را مي پوشاند.

(كتاب اشعياي نبي، از كتاب مقدس، باب 11)

5- كتاب حبقوق نبي
اگرچه تاخير نمايد، برايش منتظر باش، زيرا كه البته مي آيد و درنگ نخواهد نمود، بلكه جميع امتها را نزد خود جمع مي كند و تمامي قومها را براي خايشانشتن فراهم مي آورد.

(كتاب حبقوق نبي، از كتاب مقدس، باب2 )

6- كتاب مذهبي زردشتيان
جاماسب از قول هستادش زردشت خبر مي دهد:
پيش از ظهور سوشيانس (نجات دهنده دنيا) پيمان شكني و دروغ و بي ديني در جهان رواج مي يابد وامت از خدا دوري جسته،‌ ظلم و فساد و فرومايگي آشكار مي گردد.

و همين ها نيز اوضاع جهان را دگرگون ساخته، زمينه را براي ظهور نجات دهنده،‌ مساعد مي گرداند(از كتاب موعود،‌ به نقل از كتاب زند و هومن، يسن، ص25 )

گشتاسب ـ پادشاه وقت ـ مي پرسد: وقتي سوشيانس ظهور كرد، چگونه فرمانروايي و دادستاني مي كند و جهان را چطور اداره خواهد كرد و چه آييني دارد؟
جاماسب در جواب ايشان مي گايشاند: سوشيانس دين را به جهان روا (رايج) كند و آزو نياز (فقر و تنگدستي) هم را تباه كند و اهريمن را از دامان آفريدگان باز دارد و امتان گيتي هم منش (هم فكر) و هم فرمودار و هم كردار باشند.

(جاماسب نامه، در كتاب زند و هومن، يسن، ص 121- 122 )

7- كتاب مذهبي هندوها
پس از خرابي دنيا، پادشاهي در آخر الوقت پيدا شود كه پيشواي خلايق باشد و نام ا و منصور باشد و تمام عالم را بگيرد به دين خود آورد و همه كس را از مومن و كافر بشناسد و هر چه از خدا خواهد برآيد....

(كتاب د يد، كتاب آسماني هندوها)

دور د نيا تمام شود به پاد شاه عادلي در آخر الوقت كه پيشواي ملائكه و پريان و آد ميان باشد و حق و راستي با او باشد..........

(كتاب باسك، از كتابهاي آسماني هند وها)

8- كتاب مذهبي بودائيان
در كتاب داد نك از قول بودا نقل مي كند: سپس اون كه مسلماني به هم رسيد، در آخر، ميان عالم از ظلم و فسق و گناه و رياي زاهدان و خيانت امينان و حسودي بخيلان و عمل نكردن دانايان به آموخته خود،‌ دنيا از ظلم و جفا و گناه پر شود و از دين جز نام او نماند.

پاد شاهان و پيشوايان و رئيسان، بي رحم و ظالم شوند، رعيت بي انصاف و نافرمان و متقلب شود و همه در خرابي نظم دنيا بكوشند و همه جا را كفر و ناسپاسي فراگيرد، اون وقت دست راستين جانشين مماطا (يعني محمد پيغمبر اسلام) ظهور كند و خاور و باختر عالم را بگيرد، آدميان را به راه خوبيها رهبري كند.

او فقط و تنها، حق و راستي را قبول مي كند و بس.

بشارت به ظهور امام وقت عجل الله تعالي فرجه الشريف
عن ام سلمه، قالت: سمعت رسول الله (ص) يقول: المهدي من عترتي من ولد فاطمه.

(بحارالانوار، ج 51، ص 75، ح 30، به نقل از غيبت شيخ طوسي)

ام سلمه (همسر گرامي پيامبر) فرمود: از رسول خدا (ص) شنيدم كه مي فرمود: مهدي از خاندان من واز فرزندان فاطمه هست.
·قال رسول الله (ص)
ابشركم بالمهدي يبعث في امتي علي اختلاف من الناس و زلازل، فيملا الارض عدلا و قسطا كما ملئت ظلما و جورا ......

(بحارالانوار، ج 51، ص 81، ح الثامن عشر، به نقلاز كشف الغمه)

پيامبر اكرم (ص) فرمودند: مژده باد شما را به ظهور مهدي كه وقتي اوضاع جهان متزلزل مي شود ومرد م با يكديگر به اختلاف مي پردازند، قيام مي كند و زمين را پر از عدل و داد مي نمايد،‌ همانگونه كه از ظلم و ستم پر شده هست.
· قال الحسين بن علي (ع):
من اثنا عشر مهديا، اولهم اميرالمومنن علي بن ابيطالب و آخر هم التاسع من ولدي و هو الامام القام بالحق، يحيي الله به الارض بعد موتها و يظهر به دين الحق علي الدين كله و لو كره المشركون.

(بحارالانوار، ج 51، ص 133، ح 4.

به نقل از كمال الدين)

حضرت امام حسين (ع) فرمودند: ما دوازده مهدي داريم: اول اونها اميرمومنان علي بن ابيطالب (ع) و آخرين اونها نهمين فرزند من هست،‌و او امامي هست كه برپايه حق قيام مي كند و خداوند به وسيله او زمين را زنده خواهد كرد، پس از اون كه (با كفر و بي ديني) مرده باشد و به وسيله او دين حق (اسلام) را برساير اديان غالب مي گرداند،‌هر چند مشركان را ناخوشايند آيد.
· عن ابي عبدالله (ص) قال:
اذا اجتمعت ثلاثه اسماء متواليه، محمد و علي و الحسن، فالرابع القائم (ع).

(بحارالانوار، ج 51، ص 143، ح 5، به نقل از كمال الدين و غيبت شيخ طوسي)

از امام جعفر صادق (ع) نقل شده هست كه فرمودند: هنگامي كه سه اسم پي در پي در ميان ما ائمه پيدا شود،‌محمد و علي و حسن، چهارمي اونها قائم هست.
· قال ابوعبدالله الصادق (ع):
من اقر بالائمه من ابائي و ولدي و جحد المهدي من ولدي، كان كمن اقر بجميع الانبياء (ع) و جحد محمداً (ص) نبوته.....

(بحارالانوار، ج 51، ص 145، ح 10، به نقل از كمال الدين)

حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمودند: هر كس همه امامان معصوم ـ از پد ران و فرزندان من ـ را تصد يق كند ولي وجود مهدي موعود را نپذ يرد ،‌ مانند اون هست كه به تمام پيامبران باور داشته باشد و نبوت پيغمبر اسلام را انكار كند.
· از دعبل خزاعي روايت شده هست كه فرمود: قصيده خود را كه با اين بيت شروع مي شد:
مدارس آياتٍ خلت من تلاوهٍ
و منزل وحيٍ مقفرالعرصات
(مدارسي كه در اون آيات خدا خوانده مي شد،‌از آهنگ تلاوت خالي مانده و محل وحي خدا، همچون بيابان بي آب و علف گشته هست)
براي حضرت امام رضا (ع) خواندم، تا به اين شعر رسيدم:
خروج امام لا محاله خارج
يقوم علي اسم الله و البركات
يميز فينا كل حق و باطل
و يجزي علي النعماء و النقمات
(آرامبخش دل من قيام امامي هست كه آمد نش حتمي هست.

او به نام خدا و بركات او قيام مي كند.

و در ميان ما هر حقي را از باطل تميز مي دهد.

و هر نعمت و نقمتي را پاداش دهد.)

حضرت امام رضا (ع) سخت گريست.

اونگاه به جانب من رو كرد و فرمود: اي خزاعي! روح القدس، باز با توا ين دو بيت را خواند.

مي داني اين امام كيست و كي قيام مي كند؟

عرض كردم: آقا! نه.

من همين قدر شنيده ام كه امامي از شما قيام مي نمايد، زمين را از لوث فساد پاك مي كند و اون را از عدل آكنده مي سازد همانگونه كه از ظلم پر شده هست.


فقال (ع):‌ يا دعبل! الامام بعدي محمد ابني و بعد محمد ابنه علي و بعد ابنه الحسن و بعد ابنه الحجه القائم المنتظر في غيبته المطاع في ظهوره ، لو لم يبق من الد نيا الا يوم واحد، لطول الله ذلك اليوم حتي يخرج، فيملاها عدلا كما ملثت جوراً......

(بحارالانوار.

ج 51، ص 154، ح 4، به نقل از كمال الدين و عيون اخبارالرضا)

بعد حضرت فرمود: اي دعبل! امام سپس من، فرزند م محمد هست و سپس او،‌ فرزندش علي، و سپس او پسرش حسن و پس از حسن، پسرش حجت قائم، امام هست كه (اهل ايمان) در وقت غيبتش انتظار او را مي كشند و هنگام ظهورش از ا و فرمانبرداري مي كنند.

اگر از عمر دنيا جز يك روز باقي نماند، خداوند اون روز را به قدري طولاني مي گرداند تا او قيام كند، و جهان را پر از عدل كند، همانگونه كه از ظلم پر شده باشد.

امام وقت (عج) در ر وايات معصومين (ع)
علي بن جعفر از برادرش حضرت امام كاظم (ع) پرسيد: تفسير آيه «قل ارايتم ان اصبح ماوكم غورا فمن ياتيكم بماء معين» (بگو: به من خبر دهيد اگر آبهاي (سرزمين) شما در زمين فرو رود، چه كسي مي تواند آب جاري و گوارا در دسترس شما برنامه دهد؟
‌سوره ملك،آيه30)
فقال (ع): اذا فقدتم إمامكم فلم تروه فماذا تصنعون(بحارالانوار.

ج 51، ص151 ح 5، به نقل از كمال الدين )

حضرت فرمود: يعني هرگاه امام خود را از دست بدهيد و ديگر او را نبينيد،‌چه خواهيد كرد؟!
غيبت امام وقت عجل الله تعالي فرجه الشريف
براي امام وقت (عج) دو غيبت هست، غيبت صغري و غيبت كبري،
غيبت صغري از آغاز امامت اون حضرت، سال 260 شروع مي شود و تا نزديك به هفتاد سال ادامه
مي يابد و پس از اون غيبت كبري آغاز مي شو دكه تاكنون ادامه دارد.
در وقت غيبت صغري، چهار نفر نايب مخصوص، واسطه ميان اون حضرت و شيعيان بودند.

اسامي اونان به ترتيب زير هست:

1- ابوعمرو عثمان بن سعيد العمري، ايشان از يازده سالگي در خدمت امام هادي(ع) بوده و از طرف اون حضرت و سپس سايشان امام حسن عسكري (ع) و سپس امام وقت عجل الله تعالي فرجه الشريف، وكالت داشته هست.

مدت نيابت او ازامام وقت (ع) حدود 5 سال بوده هست.

2- ابوجعفر محمدبن عثمان العمري كه حدود 40 سال نايب امام وقت (ع) بوده و در سال 304 يا 305 هـ ق از دنيا رفته هست.
3- ابوالقاسم حسين بن روح نوبختي كه تا سال 326 هـ ق درحدود23 سال نايب حضرت بوده هست.
4- ابوالحسن علي بن محمد سمري، ايشان تا ماه شعبان سال 329 هـ ق به مدت 3 سال نايب امام وقت (ع) بوده هست و چند روز قبل از وفات او اين توقيع از جانب اون حضرت برايش ارسال شد:
بسم الله الرحمن الرحيم، يا علي بن محمد السمري! اعظم الله اجر اخوانك فيك:‌ فانك ميت ما بينك و بين سته ايام؛‌فاجمع امرك و لا توص الي احد، فيقوم مقامك بعد وفاتك فقد وقعت الغيبه التامه فلا ظهور الا بعد اذن
الله تعالي ذكره و ذلك بعد طول الامد و قسوه القلب و امتلاء الارض جوراً.......

(بحارالانوار.

ج 51، ص 361، ح 7، به نقل از غيبت شيخ طوسي و كمال الدين )

بسم الله الرحمن الرحيم.

اي علي بن محمد سمري! خداوند در مرگ تو به برادرانت پاداش فراوان عطا فرمايد، چرا كه تو تا شش روز ديگر خواهي مرد، پس به كارهاي خود رسيدگي كن و به هيچ كس به عنوان جانشين خود وصيت منما كه غيبت كامل واقع شده هست، و من ظهور نخواهم كرد مگر سپس اذن پروردگار عالم، و اين سپس گذشت وقتهاي طولاني و سنگ دل شدن امت و پر شدن زمين از ستم خواهد بود.

نواب اربعه
عن هاني التمار قال: قال لي ابوعبدالله (ع) إن لصاحب هذا الامر غيبه، فليتق الله عبد و ليتمسك بدينه.

(بحارالانوار.

ج 51، ص 146- 145، ح 13، به نقل از كمال الدين)

حضرت امام جعفر صادق (ع) به هاني تمار فرمود: صاحب الوقت را غيبتي هست كه در وقت غيبت ايشان بنده خدا بايد تقواي الهي پيشه كند و دين خود را ازكف ندهد.
حفظ دين در وقت غيبت
قال موسي بن جعفر(ع) طوبي لشيعتنا المتمسكين بحبنا في غيبه قائمنا الثابتين علي موالاتنا و البراءه من اعدائنا، اولئك منا و نحن منهم، قد رضوا بنا ائمه و رضينا بهم شيعه و طوبي لهم،‌ هم و الله معنا في درجتنا
يوم القيامه.

(بحارالانوار.

ج 51، ص 154، ح 4، به نقل از كمال الدين و عيون اخبارالرضا)

حضرت امام موسي كاظم (ع) فرمود: خوشا به حال اون دسته از شيعيان ما كه در غيبت قائم ما به دوستي ما چنگ مي زنند و بر محبت ما ثابت مي مانند و از دشمنان ما بيزاري مي جايشانند.

اونها از ما و ما از اونها هستيم.

اونها به ما به عنوان امامانشان د لبسته اند و ما نيز از اونها خشنود مي باشيم.

خوشا به حال اونان! به خدا قسم، اونان روز قيامت در درجه ما خواهند بود.


فضيلت شيعيان در وقت غيبت
عن عبد العظيم الحسني قال: قال محمدبن علي (ع) : افضل اعمال شيعتنا انتظار الفرج.


(بحارالانوار.

ج 51، ص 156، ح 1، به نقل از كمال الدين)

از حضرت عبدالعظيم حسني نقل شده هست كه فرمود:‌حضرت امام جواد (ع) فرمود: بهترين كارهاي شيعيان ما، انتظار فرج امام وقت هست.
ورد في التوقيع بخط مولانا صاحب الوقت (ع) ...

اكثروا الدعاء بتعجيل الفرج، فان ذلك

فرجكم....

(بحارالانوار.

ج 51، ص 154، ح 4، به نقل از كمال الدين و عيون اخبارالرضا)

در توقيعي كه به خط امام وقت عجل الله تعالي فرجه الشريف نوشته شده، آمده هست:
براي تعجيل فرج، بسيار دعا كنيد، ‌زيرا خود دعا كردن براي تعجيل فرج، فرج هست.
انتظار فرج
مرحوم سيدبن طاووس در كتاب مهج الدعوات از حضرت صادق (ع) روايت مي كند كه اون حضرت فرمودند:
به زودي به شبهاتي برخورد مي كنيد بدون اين كه دسترسي به دانش و يا امام هدايت كننده داشته باشيد، هيچ كس ازاين شبهه ها نجات نمي يابد، مگر اون كس كه دعا كند به دعاي غريق؛ راايشان پرسيد: دعاي غريق چيست؟‌حضرت فرمودند:
يا الله يا رحمن يا رحيم يا مقلب القلوب ثبت قلبي علي دينك.

(صحيفه مباركه مهديه، ص 221، به نقل از مهج الدعوات، ص 396)

زراره از امام صادق (ع) نقل كرده هست كه حضرت فرمودند: چون وقت غيبت را درك كردي همواره اين دعا را بخوان:
اللهم عرفني نفسك فانك ان لم تعرفني نفسك لم اعرف نبيك اللهم عرفني رسولك فانك ان لم تعرفني رسولك لم اعرف حجتك اللهم عرفني حجتك فانك ان لم تعرفني حجتك ضللت عن ديني.

(بحارالانوار.

ج 52، ص 147-146، ح70 ، به نقل از اصول كافي و كمال الدين)

توسل به امام وقت عجل الله تعالي فرجه الشريف
در توقيعي كه از ناحيه مقدسه امام وقت (ع) براي مرحوم شيخ مفيد نوشته شده، آمده هست:
......

انا غير مهملين لمراعاتكم و لا ناسين لذكركم و لو لا ذلك لنزل بكم اللاواء واصطلمكم الاعداء فاتقوا الله جل جلاله....

(بحارالانوار.

ج 53، ص 175، به نقل از احتجاج طبرسي)

ما در رعايت حال شما كوتاهي نمي كنيم و ياد شما را از خاطر نبرده ايم و اگر جز اين بود،‌ از هر سو گرفتاري به شما رو مي آورد و دشمنان، شما را از ميان مي بردند،‌ پس تقواي الهي پيشه سازيد.

9:

ممنون آقا حميد از اطلاعات مفيدتان

10:

منم تبریک میگم به امید روزی که هزار شبو روز اومدنش رو جشن بگیریمو بهم تبریک بگیم

11:

بچه ها یه سری به این تاپیک بزنین
بعدا" نگی چرا نفرمودی ها
خیلی فوری بیا تو

12:

مولای من
شیرینی تولد اسم ماها رو بنویس تو لیست سربازات
اگه ما لیاقت نداریم بذار تو لیست پشت جبهه ها
اما نکنه رو اسممون خط بکشی

13:

دوش دیدم ملایک صف به صف
این غزل خوانند با تنبور و دف
عشق بازان شور و حال امد پدید
میم و حا ء ومیم و دال امد پدید
شب نشینان دیده را روشن کنید
ان مه فرخندا فال امد پدید
امد ان روزی که در ناباوری
سر زند از غرب مهر خاوری
راستین مردی رسد با تیغ کج
شیعیان از استقامت مفتاح الفرج

14:

اقا
شیرینی تولدت یه نیگاهی امشب به ما بنداز
یه نیگاه
یه یاد
یه شفاعت

15:

همه به تب و تاب افتادن .
یکی دنبال بهترین شیرینی خامه ای می گرده .
یکی بالای داربست داره طاق درست میکنه .
یکی داره برق ریسه ها رو وصل میکنه .
کوچولو ها از بقیه فرز ترن .
مثل گربه از این ور به اون طرف می رن و زحمت می کشن .
شهرام اون ضبط خفنشو آورده .
علی هم قشنگترین کاستاش رو که خودش گلچین کرده با یه کیف پر از سی دی .
مهران کوچولو روی پنجه پاش ایستاده و با زحمت داره نوارهای رنگی رو روی درختای نار وچه وصل میکنه .
آقای احمدی که اصلا بنظر نمی رسید تو این وادیا باشه داره جلوی رقمش توی دسته چک صفر ردیف می کنه و در وجه حامل ...
دخترا هم بی نصیب نیستند .
کل هنر و مهارتشون رو در درست کردن و چیدن دسته گل ها بکار گرفتن .
حمید با اون هیکل ردیف و بادی بیلدینگش داره شربت هم میزنه .
و ....
و من در گوشه ای به این زیبایی ها چشم دوخته ام و
و با چشم در میهمانی این بهشت زیبا آرام آرام قدم می زنم .
اما تا چشم کار می کند و تا گوش می شنود تنها یک ترنم زیبای عاشقانه
از زبان دل های این مرز و بوم بلند هست :

مهدی بیا ، جهان دلتنگ روی توست .

جستار

16:

باران مي آيد و عطر وجود تو را بيشتر حس مي كنم.

باران مي آيد و زمين از وجود تو عطرآگين مي شود.قطره قطره هاي باران از وجودت آگاه مي شوند.

بيا و اين دل ابري مرا باراني كن.

بيا و اين آسمان تيره را صاف كن تا عدالت جاي خود را بيابد.

بيا تا انسانيت بيدار شود تا كي در انتظارت بنشينيم تا كي اين بی عدالتی را تحمل كنيم.

تا كي همچون شمعي فروزان در خاموشي انتظار تو بنشينيم و همچون خورشيد داغ و گرم از ما فاصله مي گيري.

اي امام عصر، اي اميد هر نااميد بيا و اين فاصله ها را كم كن و بيا محبت ها را زياد كن هرروز صبح به اين اميد، اميدم به زندگيست كه تو مي آيي اما كي و كجا خدا مي داند بيا تا با هم ديگر به طواف خانه عشق برايشانم و پيش از اين ستاره ها را شرمنده نكن! ما چشم انتظاريم هنوز...


17:

يوسف زهرا،گل نرگس، تولدت مبارك

اوصاف ياران مهدي موعود(عج)

يوسف زهرا،گل نرگس، تولدت مبارك

رواياتي كه اوصاف ياران حضرت مهدي(عج) را از نظر ايمان و اطاعت و شجاعت برمي شمرند بسيارند كه به نمونه هائي از اونها اشاره مي كنيم:

1.

اخرج القندوزي في الينابيع عن ابي بصير، قال: قال جعفرالصادق رضي الله عنه: ما كان قول لوط عليه السلام لقومه: " لو ان لي بكم قوة او آايشان الي ركن شديد"(1) الا تمنيا لقوة القائم المهدي و شدة اصحابه.

و هم الركن الشديد، فان الرجل منهم يعطي قوة اربعين رجلا، و ان قلب رجل منهم اشد من زبر الحديد.

لومروا بالجبال لتدكدكت، لايكفون سيوفهم حتي يرضي الله عزوجل.

قندوزي در كتاب ينابيع الموده(2) از ابي بصير نقل مي كند كه امام صادق(ع) فرمودند:
فرمودار حضرت لوط عليه السلام درباره قومش كه فرمود:" اي كاش مرا قوتي و يا پناهگاهي امن و هستوار مي بود كه از شر شما محفوظ مي ماندم" آرزايشاني هست بر قدرت قائم ما " مهدي(ع)" و هستواري يارانش كه همان اركان محكم مي باشند.

هر كدام از مردان و ياران مهدي(ع) داراي قدرت چهل مرد هستند، دلهاي اونها از پاره هاي فولاد محكم تر هست، اگر بر كوهها بگذرند كوهها در هم فرو ريزند، دست از شمشيرهاي خود(در پيكار با دشمنان دين) باز نمي گيرند تا اونكه خداي تعالي راضي شود.


2.

قندوزي در حديث ديگري از ابي نعيم نقل مي كند كه امام باقر(ع) فرمودند:

ان الله يلقي في قلوب محبينا و اتباعنا الرعب فاذا قام قائمنا المهدي عليه السلام، كان الرجل من محبينا اجرا من سيف و امضي من سنان.(3)
خداايشان متعال در قلوب دوستان و پيروان ما بيم و هراس ( نسبت به دشمنان و كافران) مي افكند.

پس هنگامي كه قائم ما مهدي(ع) بپا خيزد هر يك از اونان بي پرواتر از شمشير و برنده تر از نيزه خواهد بود.


3.

سيطوطي در كتاب " الحاايشان" از " نعيم ابن حماد" نقل مي كند كه امام باقر(ع) فرمودند:

يظهر المهدي بمكة عند العشاء الي ان قال: فيظهر في ثلاث مائة و ثلاثة عشر رجلا عدد اهل بدر علي غير ميعاد قزعا كقزع الخريف، رهبان بالليل اسد بالنهار، الي ان يقول: فيلقي الله محبته في صدور الناس، فيصير مع قوم اسد بالنهار و رهبان بالليل.(4)
مهدي (ع) به هنگام نمازعشاء در مكه و در ميان سيصد و سيزده نفر از مرداني كه به عدد اصحاب بدر هستند ظهور خواهد نمود.

اينان كه بدون برنامه قبلي همچون ابرهاي پائيزي ( از گوشه و كنار آسمان و به سرعت) جمع مي شوند، پارسايان شب و شيران روزند.

پس خداوند محبت مهدي(ع) را در قلب هاي امت برنامه مي دهد و او با چنين ياراني پيش مي رود.

4.

حسن بن سفيان و ابن نعيم از " ثوبان" نقل مي كنند كه رسول خدا (ص) فرمودند:

تجلي الرايات السود من قبل المشرق كان قلوبهم زبرالحديد.(5)
( در وقت ظهور حضرت مهدي) پرچم هاي سياهي از جانب مشرق نمايان خواهد شد كه برگرد اونها افرادي هستند با دلهايي همچون پاره هاي آهن سخت و محكم.

5.

نعماني به سند خود از ابان بن تغلب نقل مي كند كه امام صادق(ع) در حديثي از امام مهدي(عج) سخن فرموده اند و با اشاره به پرچم اون حضرت مي فرمايند:

فاذا هزها لم يبق مومن الا صار قلبه اشد من زبرالحديد و اعطي قوة اربعين رجلا.(6)
هنگامي كه پرچم مهدي(ع) به اهتزاز درآيد مومني نخواهد بود مگر اونكه قلبش از پاره هاي فولاد محكمتر شود و نيرايشان چهل مرد به ايشان عطا گردد.

6.

شيخ طبرسي در" كمال الدين"( نسخه مخطوط) و راوندي در" خرايج"(7) از " ابي جارود" نقل مي كنند كه امام باقر(ع) از پدرشان به نقل از جد بزرگوار خود روايت مي كنند:

قال اميرالمومنين(ع) علي المنبر: يخرج رجل من ولدي في آخرالوقت...

الي ان قال: فاذا هز رايته امناء لها ما بين المشرق و المغرب و وضع يده علي رووس العباد، فلا يبقي مومن الا صار قلبه اشد من زبر الحديد و اعطاه الله عزوجل قوة اربعين رجلا.

اميرمومنان حضرت علي(ع) بر منبر فرمودند: در آخرالوقت مردي از فرزندان من به پا خواهد خاست...( تا اين كه مي گايشانند) هنگامي كه پرچم او به اهتزاز درآيد شرق و غرب را دربرمي گيرد، و او دستان پر بركتش را بر سر بندگان خدا برنامه مي دهد.

در اين هنگام مومني باقي نخواهد ماند مگر اونكه قلبش از پاره هاي فولاد محكمتر شود و خداوند عزوجل نيرايشان چهل نفر را به او بدهد.


7.

سيد بن طاووس در كتاب " الملاحم و الفتن" (ص52، چاپ نجف) از " ابن رزين غافقي" نقل مي كند كه مي فرمود از حضرت علي(ع) شنيدم: و رجال كأن قلوبهم زبرالحديد، لا يشوبها شك في ذات الله اشد من الجمر، لو حملوا علي الجبال لأزالوها لا يقصدون براية بلدة الا اخربوها.

كان علي خيولهم العقبان يتمسحون بسرج الامام عليه السلام، يطلبون بذلك البركه.

و يحفون به يقونه بانفسهم في الحروب و يكفونه ما يريد.

فيهم رجال لا ينامون الليل، لهم دايشان في صلاتهم كدايشان النحل يبيتون قياما علي اطرافهم و يصبحون علي خيولهم، رهبان بالليل، ليوث بالنهار.

هم اطوع له من الامه لسيدها كالمصابيح كان قلوبهم القناديل و هم من خشية الله مشفقون يدعون بالشهادة و يتمنون ان يقتلوا في سبيل الله شعارهم يالثارات الحسين(ع) اذا ساروا سار الرعب امامهم مسيرة شهر يمشون الي المولي ارسالا.

بهم ينصرالله امام الحق.

ياران مهدي، مرداني هستند فولاد دل كه همه وجودشان يقين به خداست، مرداني سخت تر از صخره ها كه اگر به كوهها رايشان آرند، اونها را از جاي بركنند.

درفش پيروزمند اونان به هر شهر و پايتختي رايشان نهد، اونجا را به سقوط وادار سازد، گوئي اون مردان عقابان تيز چنگند كه بر مركبها سوار شده اند

.

اين شيرمردان پيروز و عقابان تيزچنگ، براي تبرك و فرخندگي، دست خايشانش به زين اسب امام مي كشند و بدين سان تبرك مي جايشانند.

اونان او را در ميان مي گيرند و جان خايشانش را در جنگها پناه او مي سازند، و هرچه را اشاره كند، با جان و دل، انجام مي دهند.

برخي از اونان شب هنگام نخوابند و زمزمه قراون و مناجاتشان همچون صداي زنبوران عسل فضا را آكنده سازد، تا بامداد به عبادت خداي بايستند و بامدادان سوار بر مركب ها شوند.

اونانند راهبان شب و شيران روز و گوش به فرمان امام خايشانش.

ايشان چون مشعل هاي فروزانند كه دلهاي هستوارشان بسان قنديل هاي نور در سينه هايشان آايشانخته هست.


اين مردان، تنها از خدا مي ترسند، فرياد" لا اله الا الله" و" الله اكبر" اونان بلند هست، همواره شهادت و كشته شدن در راه خدا را آرزو مي كنند و شعار اونان" يا لثارات الحسين" ( بيائيد به طلب خود حسين و ياران حسين) هست.

به هر سو رايشان آورند، ترس و بيم از هيبت اونان، پيشاپيش در دل امتان افتد: ( و تاب مقاومت از همه گرفته شود) اين خداجايشانان، سبكبال به سايشان خداوند خايشانش رايشان مي آورند و خدا به دست اونان امام حق را ياري مي فرمايد.

همينطور در روايات متعدد ديگري، اوصاف اصحاب مهدي(ع) آمده مانند اونچه در كتاب صحيح مسلم ذكر شده هست:

خير فوارس علي ظهرالارض يومئذ.
اونان بهترين دليران رايشان زمين هستند.

او من خير فوارس علي ظهرالارض في يومئذ.
يا از بهترين جنگاوران هستند كه بر رايشان زمين تا به امروز بوده اند.

رجال عرفوا الله حق معرفته.
مرداني هستند كه خدا را اونگونه كه بايد شناخته اند.

اصحاب الالايشانه.
اونها پرچمداران( حضرت مهدي"عج") هستند.

الفقهاء و القضاة و الحكام.
اونان فقيهان و قاضيان و فرمانروايان هستند.


------------ --------- --------- -----
پي نوشت ها
1.

سوره هود/ آيه 80.


2.

ينابيع المودة، صص 9-5، چاپ نجف.

3.

ينابيع المودة، ص 538، چاپ نجف.

4.

الحاايشان، ج2، صص 144 و 145.

5.

همان، ص 133.

6.

غيبت نعماني، ص 167.

7.

الخرايج و الجرايح، ص


71 out of 100 based on 36 user ratings 811 reviews