kala-tamin جدول مقایسه خودروهای داخلی


جدول مقایسه خودروهای داخلی



من بعد از مدتها تست خودرو هایی که داشتم و یا برای مدتی دستم بود یه نتیجه گیری کردم و در قالب یک جدول برای کاربران برنامه میدم که امیدوارم بتونه کمکتون کنه.
من برای تمام امتیازاتی که دادم دلیل دارم و کاملا تست کردم و در اینجا این جدول رو برنامه دارم.


  • امتیاز دهی در این جدول از 1 تا 100 میباشد


  • دایره ی سبز رنگ کنار برخی از امتیازات نشانه ی بهترین امتیاز در سطر خود میباشد


  • جمع کل امتیازات نشانه ی برتری یا بدی خودرو نیست بلکه هر فردی باید ملاک های خودش را نگاه کند

البته این امار بین خودرو های زیر 25 میلیونی که من همه چیزش رو تست کردم درست شده و خودرو هایی که تست نکردم رو برنامه ندادم.
.
.
به دلیل خوانده نشدن گزینه ها و امتیازات سایز عکس رو کاهش ندادم پس لطفا تا بار گزاری کامل عکس استقامت کنید و عکس رو با سایز واقعی مشاهده کنید


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1695x996.



راهنمایی برای استفاده از سیستم پخش خودرو در خانه

1:



خرید بی ام و مدل ۵۴۰ یا ۵۴۵

2:

جدول خوبی بنظر میرسه.


تا حالا چندبار در حال رانندگی تو جاده های بیرون شهری جلوتو گرفتن ؟
البته بازم جا برای کار داره.
نکته مهمی که باید به این جدول اضافه بشه، طراحی خودرو هست.


کمک در گیربکس اتومات چه جوربه
مثلا تندر 90 با ظاهر مزخرفش، ارزش قابلیتهایی که داره تحت شعاع برنامه میگره.
مورد دیگر: هزینه تعمیر و نگهداری هست که شما بنام کم خرج بودن معرفی کردید: مثلا پارس ELX چطور از پراید کم خرج تر هست؟
مصرف بنزین : مصرف پارس عجیب هست.
بازم ایراد وجود داره.


کمک جهت خرید TVS ROCKZ 125
دوستان هستن و اشاره میکنن.


تعمیرات موتور سیکلت هوندا CG125


سوال در مورد خرید از نمایندگی ایران خودرو

3:



کلاس بندی خودرو های ایرانخودرو

4:

karet doroste dawsh mehtiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii akhareshiiiiiiiiii ama yekam be ghole dostemon deghate bishtar ghashang taresh mikone
ama bazam nesbate be amar hayi ke saro tahesh malom nist in kheyli behtare

5:

دوست عزیز طراحی خودرو وابسته به نظر امت هست و اگر من بخوام طراحی خودرو را به این جدول اضافه کنم فقط باید نظر شخصی خودم رو بنویسم که شاید با خیلی ها فرق کنه
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
میشه بگید شما یا کسی که پراید داره چند بار در سال باید بره تعمیرگاه و در عوض کسی که پارس ELX داره چند بار؟!
من فرمودم که تمام این امتیازات از روی تست روی خودرو انجام شده و نه از روی هوا
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
حق با شما هست.
منظور از پارس در این جدول پژو پارس با موتور XU7 هست که از موتور پارس LX که موتور TU5 داره و پارس موتور زانتیا بیشتر می سوزونه .
من در تایپ اشتباه نوشتم و الان تصحیح میکنم.
به هر حال ممنون از نظرت

6:


7:

شما به عنوان یک کارشناس نظر خودت رو بگو، درسته که این امر سلیقه ای هم هست.

اما مطمئنا اکثر افرادی که برای خرید اقدام میکنن، دید مشترکی دارن.
من فرمودم که تمام این امتیازات از روی تست روی خودرو انجام شده و نه از روی هوا
دوست عزیز، بنده به شما جسارت نکردم ، نفرمودم رو هوا حرف میزنید.
در مورد پراید باید بگم بله، ممکنه تعداد دفعات رفتن به تعمیرگاه سپس 3-4 سال از خرید، بیشتر از پارس ELX باشه، اما ممکنه هزینه هربار پارس ELX، چند برابر پراید باشه.

این در مورد تعمیرات عادی.
در مورد تصادف: اگه خدای نکرده تصادفی بکنید که بیمه نداشته باشید یا مقصر باشید و....

هزینه پراید بسیار ناچیز هست.

پراید رو مثال میزنم.

ریو هم تقریبا همینطور هست.

به هر حال ممنون از نظرت
خواهش میکنم.

دست شما هم درد نکنه

8:


9:

دوست عزیز ما داریم درباره ی پارس میگیم نه یک ماشین وارداتی
پژو پارس اکثر قطعاتش تولید داخل هست و قیمتش خیلی بیشتر از پراید نیست
مثلا می تونم یک مثال واقعی بزنم :
یکی از همکارای پدرم خودروی قبلیش زانتیا بود و از خرج زیادش ناراضی بود اما حالا که چند وقته تویوتا پرادو خریده هیچ خرج اضافی رو دستش نزاشته این در حالیه که این دو خودرو چندین میلیون با هم فاصله دارند.
اگر یکی از قطعات پرادو خراب بشه قطعا خرج بسیار زیادی خواهد داشت اما اون قطعه هرگز خراب نخواهد شد یا در مورد پارس موتور زانتیا کمتر خراب خواهد شد اما پراید انقدر خراب میشه که از خرج ده بار خراب شدن زانتیا بیشتر خواهد شد.


10:


11:

این جمله برام جالب بود، از لحاظ فنی، ایمنی و موارد دیگه L90 یا لوگان طراحی خارجی نسبتا خوب یا متوسطی داره.
از لحاظ سلیقه هم به نظرم طراحیش از خیلی مدل های داخلی بهتره.


12:


13:

یه سوال در مورد کیفیت لوازم بکار رفته داشتم .
کیفیت قطعات داخلی که در 206 جدیدا بکار میره اصلا راضی نماينده نیست , من نمیدونم از پلاستیک درجه چند اون داشبوردشو ساختن .به نظر من تو این مورد باید به این صورت بود
اول تمام مدلهای پارس
دوم تمام مدل های سمند
سوم تمام مدل های ال90
و .....


14:

دوست عزیز کیفیت لوازم به کار رفته در خودرو انقدر به پلاستیک بودن یا چرم بودنش ربطی نداره و مهم اینه که بتونه در بلند مدت در جای خودش بمونه و به صدا نیوفته.
در حال حاضر هیچکدوم از خودرو ها از کیفیت لوازم خوبی بهره نمی برند که خودروی پارس و سمند هم یکی از این هاست.


15:


16:

درسته داش مهدی هیچ کدوم کیفیت لازم رو ندارند اما 206 هم کیفیت لوارم داخلیش از بقیه سرتر نیست .کیفیت لوازم هم ربطی به نحوه ی نصب لوازم نداره , ممکنه یه قطعه ای خیلی با کیفیت باشه ولی در اثر مثلا محکم نبودن پیچ سپس یک مدت به صدا در بیاد.
در آخر از توجه به نوشته ها ممنون

17:


18:

من که تیبا و پراید دارم حداقل10 مورد تناقض در مورد این 2 ماشین تو جدول می بینم.
مثلآ:
پایداری رو زمین تیبا با اینکه فقط 50 کیلو از 405 سبکتره از پراید کمتره؟؟؟ اونم با کمک های گازی تیبا و لاستیک فابریک 175؟؟؟؟؟

فضای سرنشین اونم با 23 سانتیمتر افزایش طول بخصوص که 10 سانتیمترش مربوط به صندلی های قسمت عقبه و 4 سانتیمتر افزایش عرض با پراید برابره؟؟؟
راحتی سرنشینان از پراید واقعآ بدتره؟؟؟؟؟آخه از پراید بدتر هم مگه میشه چیزی ساخت؟؟؟؟
و حتی اینکه شتاب اولیه پراید به نظر من از تیبا بهتر هست.


19:

ارتفاع تیبا بیش از حد زیاده و هستفاده از لاستیک های کوچک 13 اینچی باعث این امر میشود.

طراحی اتاق پراید جوریه که فضای پای قابل قبولی داره و کاملا یه جوره نسبت به تیبا و کاملا هم مشخصه.

یک بار تست کنید متوجه میشید.

در مورد شتاب هم که هیچ حرفی باقی نمیمونه چون قطعا شتاب تیبا بهتره.
خود سایپا هم شتاب پراید رو بالای 14 ثانیه فراخوان نموده و شتاب تیبا زیر 11 ثانیه هست.
عجیبه شما اینو میگید!

20:


21:

ارتفاع زیاد به تنهایی فاکتوری برای عدم پایداری ماشین نمی تونه باشه بلکه اثر اصلی رو ایرودینامیک ماشین به عهده داره دقیقآ مثل تندر که حتی ارتفاعش از تیبا هم بیشتره اما پایداریش هم به مراتب بهتره ودرسته که رینگ تیبا 13 اینچیه مثل پراید اما لاستیک هاش 175 هست و در ضمن فاق لاستیکش هم بلندتره
لاستیک پراید: R13 165/65
لاستیک تیبا :R13 175/70

و ایتم اصلی تر عملکرد خود ماشین در سر پیچ ها و لوپ ها هستش و اگه یه مسیر مشخص و پرپیچ مثل تهران-جاجرود رو با هر دو ماشین طی کنید پی به تفاوت فاحش بینشون میبرید.

ودر مورد طراحی من که قدم 189 و صندلی های تیبا رو تا آخر عقب میکشم.

باز هم جا واسه سرنشین عقب هست.وهر بار که کسی پشت سر من میشینه ناراضی نیست.

اما طراحی کنسول جلوش رو قبول ندارم چون زیر زانوم مدام با کنسول برخورد میکنه و اعصاب راننده رو مه هم میریزه اما این واسه من با قد 189 اینجوریه وبرای قد متوسط ایرانی ها مشکلی نداره.
واگه من 6 سال پراید داشتم و الان 10000 کیلومتر با تیبا رانندگی کردم و ماشین رو هم خوب اب بندب کردم میگم که شتاب اولیه (دنده 2و3) پراید از تیبا بهتره.


22:

دوست عزيز ضمن تشكر از جدول ارائه شده ولي يه ماشين رو توش جا انداختي اونم سورن ELX ......


23:

من که تیبا و پراید دارم حداقل10 مورد تناقض در مورد این 2 ماشین تو جدول می بینم.
مثلآ:
پایداری رو زمین تیبا با اینکه فقط 50 کیلو از 405 سبکتره از پراید کمتره؟؟؟ اونم با کمک های گازی تیبا و لاستیک فابریک 175؟؟؟؟؟

فضای سرنشین اونم با 23 سانتیمتر افزایش طول بخصوص که 10 سانتیمترش مربوط به صندلی های قسمت عقبه و 4 سانتیمتر افزایش عرض با پراید برابره؟؟؟
راحتی سرنشینان از پراید واقعآ بدتره؟؟؟؟؟آخه از پراید بدتر هم مگه میشه چیزی ساخت؟؟؟؟
و حتی اینکه شتاب اولیه پراید به نظر من از تیبا بهتر هست.


24:

ارتفاع تیبا بیش از حد زیاده و هستفاده از لاستیک های کوچک 13 اینچی باعث این امر میشود.

طراحی اتاق پراید جوریه که فضای پای قابل قبولی داره و کاملا یه جوره نسبت به تیبا و کاملا هم مشخصه.

یک بار تست کنید متوجه میشید.

در مورد شتاب هم که هیچ حرفی باقی نمیمونه چون قطعا شتاب تیبا بهتره.
خود سایپا هم شتاب پراید رو بالای 14 ثانیه فراخوان نموده و شتاب تیبا زیر 11 ثانیه هست.
عجیبه شما اینو میگید!

25:


26:

ارتفاع زیاد به تنهایی فاکتوری برای عدم پایداری ماشین نمی تونه باشه بلکه اثر اصلی رو ایرودینامیک ماشین به عهده داره دقیقآ مثل تندر که حتی ارتفاعش از تیبا هم بیشتره اما پایداریش هم به مراتب بهتره ودرسته که رینگ تیبا 13 اینچیه مثل پراید اما لاستیک هاش 175 هست و در ضمن فاق لاستیکش هم بلندتره
لاستیک پراید: R13 165/65
لاستیک تیبا :R13 175/70

و ایتم اصلی تر عملکرد خود ماشین در سر پیچ ها و لوپ ها هستش و اگه یه مسیر مشخص و پرپیچ مثل تهران-جاجرود رو با هر دو ماشین طی کنید پی به تفاوت فاحش بینشون میبرید.

ودر مورد طراحی من که قدم 189 و صندلی های تیبا رو تا آخر عقب میکشم.

باز هم جا واسه سرنشین عقب هست.وهر بار که کسی پشت سر من میشینه ناراضی نیست.

اما طراحی کنسول جلوش رو قبول ندارم چون زیر زانوم مدام با کنسول برخورد میکنه و اعصاب راننده رو مه هم میریزه اما این واسه من با قد 189 اینجوریه وبرای قد متوسط ایرانی ها مشکلی نداره.
واگه من 6 سال پراید داشتم و الان 10000 کیلومتر با تیبا رانندگی کردم و ماشین رو هم خوب اب بندب کردم میگم که شتاب اولیه (دنده 2و3) پراید از تیبا بهتره.


27:

دوست عزيز ضمن تشكر از جدول ارائه شده ولي يه ماشين رو توش جا انداختي اونم سورن ELX ......



51 out of 100 based on 46 user ratings 221 reviews